Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
kopiera mellan bilder så att kopian hamnar på samma ställe?
- Trådstartare Walle
- Start datum
mipert
Aktiv medlem
Vad jag vet finns inget sätt att få ett markerat urklipp att hamna på samma ställe i en ny bild.
Inte som är enkelt i alla fall.
Man kan ju spara markeringen som en kanal, kopiera kanalen till bild två och göra markering av den.
Sedan kopierar man markerat område i bild ett och väljer skift + Ctrl + v i bild två.
Att dra med skift eller kopiera/klistra in lägger det bara i mitten på bild två.
Väl?
(Måste prova lite...)
Inte som är enkelt i alla fall.
Man kan ju spara markeringen som en kanal, kopiera kanalen till bild två och göra markering av den.
Sedan kopierar man markerat område i bild ett och väljer skift + Ctrl + v i bild två.
Att dra med skift eller kopiera/klistra in lägger det bara i mitten på bild två.
Väl?
(Måste prova lite...)
Estethia
Aktiv medlem
jodå, det funkar. men det gäller att båda bilderna har samma storlek. annars hamnar inte urklippet på rätt ställe.mipert skrev:
Väl?
Estethia
Aktiv medlem
ja, gud, det har du ju rätt i. jag använder aldrig det (jag drar med shift), bara förutsatte att det var precis som när man kopierar i samma bild fast till nytt lager. dumt.mipert skrev:
Skiftdra, ja, CtrlpluscsedanCtrlv fungerar ej...
sorry. ska testa först och tala sen, förstås.
Walle
Aktiv medlem
Ah...tack för era svar. Shift+dra fungerar fint. Hade för mig att det var typ Ctrl+c och sen CTRL+shift+v..men det funkade som sagt inte.
Tack för snabb hjälp!
Bilderna i fråga var i grunden samma bild, klonad. Anledningen för kloningen är att det inte går att köra "liquify" på en bild i 16-bitars läge, och att jag inte ville konvertera bilden till 8-bitar. Så jag klonade bilden, ändrade till 8-bitar, gjorde min liquify och kopierade sedan det ändrade området tillbaka till orginalbilden.
Tack för snabb hjälp!
Bilderna i fråga var i grunden samma bild, klonad. Anledningen för kloningen är att det inte går att köra "liquify" på en bild i 16-bitars läge, och att jag inte ville konvertera bilden till 8-bitar. Så jag klonade bilden, ändrade till 8-bitar, gjorde min liquify och kopierade sedan det ändrade området tillbaka till orginalbilden.