Annons

Krånglande rygg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Deerhunter_1

Aktiv medlem
Har under många år burit på tung fotoutrustning ute i terrängen. Senaste åren 500.at med konverter och batterigreppet. Plus kamera, förstås. Nu börjar ryggen säga ifrån. Satte mig framför datorn, letade efter hjälp på internet.
Vill bara meddela att lösning faktiskt finns. Innan sjukgymnast tar vid. Skickade efter Lowepros grejer. Efter fem veckor fick jag hem ett paket med Street&Fields stora ryggbälte tillsammans med passande axelsele. Har nu prövat utrustningen ett par dagar. Himmelsvid skillnad! Inga smärtor alls. Sååå skönt.
Kan verkligen rekommendera de av er som likt jag fått sådana känningar. Av att bära tung utrustning. Bättre med en smärre investering än att att dra ut på smärtan och kanske helt paja möjlighet att för framtiden få vistas ute i vår fina natur. Med kamerautrustningen aktionsberedd .

/ Deerhunter
 
Länk

ge gärna en länk. Du är inte ensam om dessa problem. Själv funderar jag på att sälja 500:at och skaffa nya 400/4 DO
 
Är ju välkända produkter, men visst. Grejorna hittas på hemsidan http://www.lowepro.com/sfseries.
De Luxe Technical Belt kopplat till Technical Harness. Monterade ett handlovskamerastöd genom ringarna mellan selarna och kan på så vis enkelt trä in och ut stativfoten. Har kvar objektivets originalnackrem på plats som extra säkerhet. Vilar stativfoten på rätt sätt uppstår ingen belastning på nacke/rygg.
Skickade efter mitt set från Scandinavian Photo. Kanske de kan leverera snabbare nu...
/ Deerhunter
 
ANNONS