Annons

Kris: Rengöring av sensor

Produkter
(logga in för att koppla)

mknart

Ny medlem
Attans, attans. Det har blivit riktigt dumt nu. Jag rengjorde sensorn till min EOS 20D med en luftbälg och en mjuk akvarellpensel. Det gick rätt bra och jag fick bort dammpartikel efter dammpartikel, tills det värsta kunde ske!

På något sätt har något kladd följt med penseln och smetat ut sig över lågpassfiltret och går inte bort. Jag tänker att jag måste försöka tvätta bort det så fort som möjligt, för någon ny kamera har jag inte råd med och reparation går säkert på mer än vad jag har pengar för också.

Vad ska jag göra? Jag studerar och bor i Göteborg, om det är något jag ska handla imorgon.

Tack på förhand

Mikael.

Köp ett sensorrengöringskit (med alkohol).

Hoppas det löser sig (i dubbel bemärkelse).

Senast ändrad:
Visible dust säljer ett speciellt medel för det,har för mig att även nya eclipse tar bort det.
Köp tops från Elfa o använd eclipse vätska det funkar grymt bra.
Har för mig att foto video har vätskorna hemma i alla fall i stockholms butiken.
Vätskan från visible dust köpte jag från nätet hos
www.atphototech.se tel 08-582 460 86
dom säljer även sensor loupe ett förstoringsglas med belysning då ser du exakt var skiten sitter utan massa provexponeringar.

Yfo finns väl i göteborg? I stockholms butiken säljer dom samma tops som elfa har fast för dyrare pengar samt dom har säkert eclipsevätskan hemma.lycka till

ANNONS
Götaplatsens Foto