Annons

Kulturama Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

RickardA

Medlem
Hej på er.
Någon som har någon erfarenhet av Kuturamas 1-åriga fotoutbildning i Stockholm? Kosar ca 40k för ett år. Berätta allt ni vet, hört eller sett. Allt av intresse. tack på förhand.
MVH// Rickard Aronsson
 
den har väl inte genererat några topp

fotografer direkt. Det är ju inte fotografer man känner till som jobbar på Kulturama.
Själv söker jag återigen till fashionphotography.se (school of fashion Photography tror jag det heter) Kom inte in förra året, men nu har jag jobbat på min portfolio.
De som gick där förra terminen har fått jättebra jobb efter kursen.
 
jaha okay.. misstänkte det. ska iafall dit på intervju så jag märker väl då hur allt verkar upplagt osv. Tackar så hjärtligt för ditt svar. Ha det bra. Lycka till med ditt!!!
MVH// Rickard
 
Hej, jag rekommenderar Kulturamas högre fotografiska utbildning. (år 2) Kulturama har få fotografer anställda, de har desto fler som gästlärare! Om man inte tycker att Gunnar Smoliansky, Dawid, Lars Tubjörk, Martina Hoogland Ivanow, Anders Petersen och Nina Korhonen inte är i topp så ja, då vet jag inte... Gästlärarna delar ut bilduppgifter till eleverna och följer dem under ett kvartal.

Richard, sök i forumet på Kulturama så får du många träffar. Samma frågor kommer inför varje termin.
Lycka till!
//
Nina

PS Om jag inte minns helt fel så får 10 elever plats på the Fashion Photography School men de tog bara in 6 förra året. Någon som vet varför?
 
Hej! Det var inte meningen att klanka ner på Kulturama på ett otrevligt sätt. Jag är helt inriktad på modefoto. Det är därför jag själv inte söker dit. :)

Jag fick bra feedback från School of Fashion Photography tycker jag, trots att jag inte kom in på den kursen som går nu. Jag fattar det som att de bara tar in deltagare som håller en bestämd nivå istället för ett bestämt antal.
Fast jag såklart blev jättebesviken att jag inte kom in. Men nu har jag några nya bilder som jag är jättenöjd med så jag hoppas på bättre lycka den här gången.

Lycka till med vad ni än tar er för!
 
Happy Horse skrev:

PS Om jag inte minns helt fel så får 10 elever plats på the Fashion Photography School men de tog bara in 6 förra året. Någon som vet varför?

Tror det var en del som inte hade råd med skolan, och att de samtidigt försökte hålla så hög nivå på eleverna som möjligt. Jag tackade nej till den pga att jag gick på en konstutbildning, men de ringde mig senare och sade att de ville reservera mig en plats till hösten. Så om en månad far jag till Stockholm och ska studera där. :)
 
ANNONS