Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kvalitet på serviceåtaganden?!

Produkter
(logga in för att koppla)

olindskog

Aktiv medlem
Konsumentmakt!

Har läst ett par trådar om "Canon"verkstäder och deras hantering av ickeprofessionella fotografers utrustning.

Min fråga är därför vilka märken som hanterar sina konsumenter bättre respektive sämre när det rör sig om tider för åtgärdande, välvillighet gällande garantirep. samt i de fall de använder externa verkstäder kvalitetskontroll av dessa?

Man (läs jag) har sett mycket sk*t om Canon men det kanske beror på att det (väl?) är det mest utbredda konsumentvarumärket på Dslr-marknaden, eller?

MVH

Ola G
 
Jag kör med Nikon, och har haft trevliga upplevelser hos dem i stockholm. Kanske har att göra med att det är nikon skälva, och inte någon "under-verkstad" på kontrakt ifrån dem.
 
ANNONS
Götaplatsens Foto