Om var fjärde medlem är en kvinna borde det ju rimligen finnas ca 10 kvinnor med en EOS 1D mkII.
Jag tror definitivt att män är mer prylkåta, eller iaf prioriterar nya tekniska prylar högre. Jag använder hellre min gamla jacka en säsong till och köper ett minneskort istället för att köpa en ny jacka tex. ;-)
Detta går igen överallt. Kvinnor köper en Renault Clio och män köper BMW. Män går till Hifiklubben (eller liknande/värre) och tar lån för att köpa de dyraste högtalarna de har. Kvinnor handlar en "lagom" anläggning på siba.
Jag tror att det finns fråmst två anledningar. Män har ett större behov av att hävda sig inför andra. Män har ett, rent allmänt, större teknikintresse.
Jag tycker ofta åxå att man ser skillnad i kvinnligt och manligt fotograferande och även i hur man tittar på bilder. Män kommenterar ofta bilder i form av teknisk kritik. "Inte riktigt bra skärpa där och där", medan kvinnor kommenterar färg och form.
Och för alla som inte förstår: Ovanstående är grova generaliseringar och inte nogmed det, det är vad JAG ser som ligger till grund för dessa generaliseringar.
Så.
Edit:
Man kan ju åxå spekulera i att män har en övertro på sig själva och måste skaffa "de värsta" grejerna som sin bara för att de inte ska bli begränsade. Kvinnor: "Denhär räcker väl bra åt lilla mig. Jag är ju ändå inte så duktig."