Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lämplig blixt till 350D?

Produkter
(logga in för att koppla)

psychonauten

Ny medlem
Jag har en 350D och skall köpa blixt, jag är amatör, men fotograferar väldigt mycket på Ravefester i konsiga(!!!) och dåliga ljusförhållanden. Har ni något att säga om blixtval? Märker en vanlig dödlig skillnad på avancerade blixtfunktioner? Är det vär en extra tusenlapp att höja ledtalet o.s.v.
Tack för svar!

(Bilden är tagen med 350+kitoptik och inbyggd blixt)
/Robert

Bilagor

• img_3134_edit_small.jpg
    img_3134_edit_small.jpg
    47.7 KB · Visningar: 493
Senast ändrad:
Det beror väl kanske lite på vad du fotar på dina Ravefester. Är det vimmelbilder eller något annat eller kanske blandat?

Det finns ju väldigt effektiva sätt att fota på i mörkret även med den inbyggda blixten.

Jag skulle nog rekomendera Sigmas EF 500 DG super II. Riktigt trevlig bekantskap till den kameran, men tyvär blir systemet kraftigt felbalanserat då tyngdpunkten hamnar på tok för högt upp. Det är dock troligtvis fallet med alla större blixtar.

Per

Är i samma situation som dig, dvs i behov av en blixt till min d350.

430EX kommer från Canon i oktober, iallafall enligt Cyberphoto, och den kommer att ha en del nyheter (bla högre ledtal och stöd för E-TTL II) och vara mer anpassad för deras nya kameramodeller. Bara det är värt att vänta en månad.

Sen att den antagligen inte kommer att bli mycket dyrare är 420EX är idag gör ju inte saken sämre.