Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lämplig uppgradering från en Canon Eos 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)

fredrik__a

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag och min sambo har idag en Canon EOS 1000D som hon köpte 2009-2010. Kameran tar tillräckligt bra bilder, men vi börjar sakna vissa funktioner. Vi skulle gärna vilja ha videoinspelningsfunktion, lite större bilder för att ha möjlighet att beskära lite vettigare i vissa situationer, serietagningshastighet och gärna en bättre och vridbar skärm.

Har kikat lite på nätet och fastnat lite för 700D. skulle det kunna vara ett bra alternativ? Tittat främst på Canon för att kunna nyttja befintliga objektiv och för att inte behöva anpassa sig till ett helt nytt menysystem.

Tacksam för tips,
Fredrik

Har kikat lite på nätet och fastnat lite för 700D. skulle det kunna vara ett bra alternativ?
Ja, det är en utmärkt kamera, så om den uppfyller era önskemål och känns bra i handen är det bara att slå till! Med lite tur går det att hitta fina begagnade ex nu när 750D/760D kommit ut på marknaden.

Hej!

Jag och min sambo har idag en Canon EOS 1000D som hon köpte 2009-2010. Kameran tar tillräckligt bra bilder, men vi börjar sakna vissa funktioner. Vi skulle gärna vilja ha videoinspelningsfunktion, lite större bilder för att ha möjlighet att beskära lite vettigare i vissa situationer, serietagningshastighet och gärna en bättre och vridbar skärm.

Har kikat lite på nätet och fastnat lite för 700D. skulle det kunna vara ett bra alternativ? Tittat främst på Canon för att kunna nyttja befintliga objektiv och för att inte behöva anpassa sig till ett helt nytt menysystem.

Tacksam för tips,
Fredrik

Canon 70D då?
Där har du ju allt du ber om.

70D är ju något dyrare. 700 är i princip smärtgränsen för vad det får kosta, annars ser ju 750D intressant ut.

ANNONS
Götaplatsens Foto