Annons

Lämpligt "ritprogram"

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Har nyss satt ihop en dator till dottern som fyller 7-år.
Det är en P4 3GHz och 2GB ramminne.
Hon har tidigare suttit och lekt med min wacombräda och PS men jag funderar på ett lämpligt ritprogram för wacombrädan åt henne.
Det skall vara ett enkelt program som hon kan måla, rita och färglägga.

Tips emottages.

Om det är just rita som hon vill göra - inte bildredigering - så skulle jag satsa på ett konstnärligt program som t ex Corel Painter. Det finns en billigare Corel Painter Essentials också, jag vet dock inte vad skillnaden är.

Demoversion för båda kan du hitta på www.corel.com .

Hon gillar att rita men tanken är väl att styra in henne på bildbehandling om några år.
Finns det inget lämpligt gratisprog som funkar bra med wacom?

Eftersom jag ställer frågan på detta forum så är nog papper och penna uteslutet i detta fall.
Läs frågan en gång till innan ironiska svar kommer.

Eftersom jag ställer frågan på detta forum så är nog papper och penna uteslutet i detta fall.
Läs frågan en gång till innan ironiska svar kommer.

Visserligen, men det känns som du försöker få dotter till att börja älska det framtida bildbehandlandet ofrivilligt. Men jag kan ju ha fel, självklart.
Som de andra sagt, så är Corel mycket bra på just det. Jag äger också en Wacom och den fungerar perfekt med deras produkter.
Betydligt billigare än Photoshop, men ändå mycket kompetent.

Nejdå, hon älskar att sitta med min wacom och photoshop.
Men i ps behöver jag sitta med och hjälpa henne hela tiden.

Vore bra med något enklare där hon lätt kan byta färger, penslar osv. själv.

Programmet som följer med till ritbrädan att måla i är väl så lätt det kan bli tycker jag.. Följde me till min wacom volito a6

Graphire A6, när jag köpte så fanns det två versioner, dels den jag köpte för 1100:- samt den som kostade 1800:- med prog. Är drygt 2år sedan.

ANNONS
Götaplatsens Foto