Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

låna/hyra dia-scanner

Produkter
(logga in för att koppla)

bolojen

Aktiv medlem
Hej.
Jag bor i gbg och har tänkt mig att scanna in min mors alla gamla dia-bilder för att arkivera på datorn.
Har kollat på dia-scanners, men det verkar vara dyrgripar om man skall ha en hyfsat bra och snabb dito.
Vad jag nu undrar är om det är någon som vet om/var i gbg det finns ställen som man kan hyra in sig på, ta med sig en extern disk och börja scanna.
alternativt om det finns någon vänlig själ därute som kan anförtro mig att låna/hyra dess egen för detta ändamål. Det är uppskattningsvis 2500 bilder så det tar nog sin tid.

Hör av er.
/Magnus

Har för mig att Scandinavian Photo har en Reflecta DigitDIA 4000 som man kan hyra, den har ju fördelen att man matar den med vanliga diamagasin. Ring och fråga dem, jag har för mig att det inte var helt gratis...

jag bor också i gbg och har massa negativ jag vill scanna, så en bra lösning hade jag också varit intresserad av..

M

ANNONS
Götaplatsens Foto