Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lång weekend i Death Valley

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasfj

Avslutat medlemskap
Planerar att spendera en lång weekend i Death Valley, första veckan i april.

Någon som har några bra tips utöver de "vanliga" ställena?
 

acke

Avslutat medlemskap
Planerar att spendera en lång weekend i Death Valley, första veckan i april.

Någon som har några bra tips utöver de "vanliga" ställena?
Jag vet inte vilka ställen som är ”vanliga”, men för mig var fullmånens nedgång vid Zabriskie Point, strax innan gryningen, den stora höjdpunkten. Det var sommaren 2013. 50 grader på dagen och ”behagliga” 35 grader på natten.
 

Bilagor

jonasfj

Avslutat medlemskap
Jag vet inte vilka ställen som är ”vanliga”, men för mig var fullmånens nedgång vid Zabriskie Point, strax innan gryningen, den stora höjdpunkten. Det var sommaren 2013. 50 grader på dagen och ”behagliga” 35 grader på natten.
Fin bild. Jag har några appar som visar solen och månen. Tyvärr ingen fullmåne när jag är där, men soluppgången verkar vara en bra tid att besöka Zabriskie Point.
 

AWid

Aktiv medlem
Fin bild. Jag har några appar som visar solen och månen. Tyvärr ingen fullmåne när jag är där, men soluppgången verkar vara en bra tid att besöka Zabriskie Point.
Undrar om inte solnedgång är bättre vid Zabriskie P. Soluppgång blir med solen från fel håll enligt mitt tycke:)
Min favorit var nog Mosaic Canyon. Ligger ganska nära Stovepipe Wells
 

Bilagor

acke

Avslutat medlemskap
Undrar om inte solnedgång är bättre vid Zabriskie P. Soluppgång blir med solen från fel håll enligt mitt tycke:)
Min favorit var nog Mosaic Canyon. Ligger ganska nära Stovepipe Wells
Det stämmer att man har solen i ryggen vid Zabriskie Point vid soluppgången, åtminstone på sommaren. Jag tycker dock att det var som vackrast i det riktigt tidiga gryningsljuset, långt innan solen gick upp.
 

AWid

Aktiv medlem
Det stämmer att man har solen i ryggen vid Zabriskie Point vid soluppgången, åtminstone på sommaren. Jag tycker dock att det var som vackrast i det riktigt tidiga gryningsljuset, långt innan solen gick upp.
Jo det är nog fint oavsett tid på dygnet:)
Lite annan vy från Zabriskie P
 

Bilagor

ANNONS