Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lösenordsskyddad blog

Produkter
(logga in för att koppla)

StaffanH

Avslutat medlemskap
Någon som vet en blog eller sida med dagboksfunktion där man kan spärra så att enbart de jag gett lösenord till ska kunna se på sidorna? Har sökt men ej hittat något..

Tack på förhand!

StaffanH skrev:
Någon som vet en blog eller sida med dagboksfunktion där man kan spärra så att enbart de jag gett lösenord till ska kunna se på sidorna? Har sökt men ej hittat något..

Tack på förhand!

bilddagboken.se (tror jag) fjortisarna får du på köpet...

Re: Re: Lösenordsskyddad blog

Bertil Lindgren skrev:
bilddagboken.se (tror jag) fjortisarna får du på köpet...

Hehe, jo där var man gammal! Det enda sättet man kunde spärra på där var om alla som ska kunna se sidorna registrerade sig på sidan och kategoriserades som vänner. Lite omständigt då jag mest vill kunna skicka iväg en länk och ev lösenord till de som ska kunna besöka sidan.

Re: Re: Re: Lösenordsskyddad blog

StaffanH skrev:
Hehe, jo där var man gammal! Det enda sättet man kunde spärra på där var om alla som ska kunna se sidorna registrerade sig på sidan och kategoriserades som vänner. Lite omständigt då jag mest vill kunna skicka iväg en länk och ev lösenord till de som ska kunna besöka sidan.

Jag tror man kan köra så också, att du väljer ett lösenord, som du sen kan skicka till vem du vill, så kan dem logga in och kolla utan att vara medlem.

Typepad.com

www.typepad.com erbjuder gratis- och betalbloggar. Några är möjliga att lösenordsskydda. Se text nedan.

Password Protection

With TypePad, you can choose to password protect either your entire web site or individual weblogs or photo albums. If you choose to password protect your entire site, visitors will be prompted to enter a username and password combination to access any page off your main site (this includes your about page, all weblogs and photo albums, and any of your feeds). If you choose to password protect a particular weblog or photo album, your visitors will be prompted to enter a username and password combination for only that particular area of your site.

Har nu hittat en som gör det jag vill på ett smidigt sätt:

www.blogg.se

De andra måste man skapa konton för besökarna också, här går det med enbart ett användarnamn och lösenord.

Tack för alla förslag!

ANNONS
Götaplatsens Foto