Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lösenordsskyddad blog
- Trådstartare StaffanH
- Start datum
Bertil Lindgren
Avslutat medlemskap
StaffanH skrev:
Någon som vet en blog eller sida med dagboksfunktion där man kan spärra så att enbart de jag gett lösenord till ska kunna se på sidorna? Har sökt men ej hittat något..
Tack på förhand!
bilddagboken.se (tror jag) fjortisarna får du på köpet...
StaffanH
Avslutat medlemskap
Jokes skrev:
om det går att spärra ip adresser så kan du ju spärra alla utom just dom som du tillåter.
Det blir svårt när de flesta kör med dynamiska IP adresser.
StaffanH
Avslutat medlemskap
Re: Re: Lösenordsskyddad blog
Hehe, jo där var man gammal! Det enda sättet man kunde spärra på där var om alla som ska kunna se sidorna registrerade sig på sidan och kategoriserades som vänner. Lite omständigt då jag mest vill kunna skicka iväg en länk och ev lösenord till de som ska kunna besöka sidan.
Bertil Lindgren skrev:
bilddagboken.se (tror jag) fjortisarna får du på köpet...
Hehe, jo där var man gammal! Det enda sättet man kunde spärra på där var om alla som ska kunna se sidorna registrerade sig på sidan och kategoriserades som vänner. Lite omständigt då jag mest vill kunna skicka iväg en länk och ev lösenord till de som ska kunna besöka sidan.
Jimpawa
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Lösenordsskyddad blog
Jag tror man kan köra så också, att du väljer ett lösenord, som du sen kan skicka till vem du vill, så kan dem logga in och kolla utan att vara medlem.
StaffanH skrev:
Jag tror man kan köra så också, att du väljer ett lösenord, som du sen kan skicka till vem du vill, så kan dem logga in och kolla utan att vara medlem.
Mtamme
Medlem
Typepad.com
www.typepad.com erbjuder gratis- och betalbloggar. Några är möjliga att lösenordsskydda. Se text nedan.
Password Protection
With TypePad, you can choose to password protect either your entire web site or individual weblogs or photo albums. If you choose to password protect your entire site, visitors will be prompted to enter a username and password combination to access any page off your main site (this includes your about page, all weblogs and photo albums, and any of your feeds). If you choose to password protect a particular weblog or photo album, your visitors will be prompted to enter a username and password combination for only that particular area of your site.
www.typepad.com erbjuder gratis- och betalbloggar. Några är möjliga att lösenordsskydda. Se text nedan.
Password Protection
With TypePad, you can choose to password protect either your entire web site or individual weblogs or photo albums. If you choose to password protect your entire site, visitors will be prompted to enter a username and password combination to access any page off your main site (this includes your about page, all weblogs and photo albums, and any of your feeds). If you choose to password protect a particular weblog or photo album, your visitors will be prompted to enter a username and password combination for only that particular area of your site.
masur
Aktiv medlem
Wordpress är ett ledande open source verktyg. De erbjuder även gratisblogg som alternativ och du kan lösenordsskydda din blogg.
Gratis blogg:
Wordpress.com
FAQ om privacy där du kan läs amer om lösenordsskydd:
http://faq.wordpress.com/tag/privacy/
Gratis blogg:
Wordpress.com
FAQ om privacy där du kan läs amer om lösenordsskydd:
http://faq.wordpress.com/tag/privacy/
StaffanH
Avslutat medlemskap
Har nu hittat en som gör det jag vill på ett smidigt sätt:
www.blogg.se
De andra måste man skapa konton för besökarna också, här går det med enbart ett användarnamn och lösenord.
Tack för alla förslag!
www.blogg.se
De andra måste man skapa konton för besökarna också, här går det med enbart ett användarnamn och lösenord.
Tack för alla förslag!
anette81
Avslutat medlemskap
J.Weinö
Aktiv medlem
Kan man låta sina "medlemmar" logga in på bloggen och t ex. ladda upp bilder & texter till dem ?
Jag tänkte mest på den här, http://www.blogg.se
Jag tänkte mest på den här, http://www.blogg.se