Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ladda batteri i kameran?

Produkter
(logga in för att koppla)

erikssou

Aktiv medlem
Nybliven ägare till en K-50 så inhandlade jag även ett nonamebatteri "OTB for D-Li109".

Detta verkar inte ta full laddning i laddaren, visar inte fullt i kameran och räcker väldigt kort tid.

Det går inte att ladda batteriet i kameran via USB väl?
 

holmbo

Aktiv medlem
Hej,
O inte har ändrat något på K-50 mot tidigare modeller så är svaret nej, det går inte att ladda via USB.

Funkar det med originalbatteriet?

//Lars
 

quarc

Aktiv medlem
Piratbatteri brukar kunna funka bra om du köpt på ett seriöst ställe som Kaffebrus t.ex. men det finns naturligtvis skräp också. Sedan finns det ju alltid måndagsexemplar...

Kolla ocksaå FW, jag har för mig jag läst något om någon uppgradering som var kopplad till batteriproblem.
 

erikssou

Aktiv medlem
Ok, tack för svaren.
Bruksanvisningen säger inget om laddning i kameran. Har visserligen inte testat m originalbatt.
Ska kolla firmware, det är inte uppdaterat alls.

Köpt via eBay I tyskland.
 

erikssou

Aktiv medlem
Jag kollade på kaffebrus och de har ersättningsbatteri för D-Li90 (1400mAh).

I K-50'an sitter D-LI109. Nån som vet om ovanstående passar?
 

Björkhult

Aktiv medlem
Jag kollade på kaffebrus och de har ersättningsbatteri för D-Li90 (1400mAh).

I K-50'an sitter D-LI109. Nån som vet om ovanstående passar?
Hej!

D-Li90 är betydligt tjockare än D-Li109. Passar inte i K-50. Köp ett Pentax originalbatteri, eller nåt känt 3e parts typ HAMA, eller hållaren för 4st AA-batterier (och bra uppladdningsbara AA).

Har du kört några st. laddcykler och sedan tömt batteriet? Ibland tar det ju några gånger innan batterier kommer upp i full kapacitet.

Men noname kan ju vara en chansning, du kanske har haft otur och fått ett riktigt dåligt batteri...
 
ANNONS