Annons

Ladda upp bilder i stort format, vart?

Produkter
(logga in för att koppla)

nav

Aktiv medlem
Hej, första inlägget här på forumet!

På min hemsida lägger jag upp dom bilder jag tagit, dom har storleken 1024x768 pixlar. Jag använder Photobucket.com.

Nu vill jag uppdatera min sida, både i utseende och även ladda upp större bilder. Jag vill ladda upp dom i 1200x800, fast det är inte möjligt på photobucket då dom drar ner kvalitén och gör upplösningen mindre automatiskt.

Min fråga till er, vart kan jag ladda upp mina bilder i stort format utan att kvalitén påverkas?

Mvh

du borde kunna ladda upp dina bilder precis som du vill på det webbhotell som publicerar din hemsida. Så vida du inte har ont om utrymme, vilket i det läget, att betala mer för att få plats med bilderna kan vara en bra ide.

Du kan kolla upp tex ezpicshare och tinypic (finns flera) och se om det passar vad du är ute efter?

Tack för svaren, servern är en gratisserver där jag har min hemsida, därför är det inte så smart att lägga upp bilderna där då jag har begränsat med utrymme och bilderna riskerar att ladda långsamt. Så jag har köpt Pro hos Photobucket.com vilket gjorde att jag har möjlighet att ladda upp bilderna i stort format. Kostar ca 30 kr i månaden. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto