Annons

Lagra media när man reser

Produkter
(logga in för att koppla)

Simonarvestrand

Aktiv medlem
Tjenare!

Tänkte höra om det är nån som har nått bra tips på nån liten burk man kan ha med sig när man reser.

Jag vill inte ha en massa minneskort som bara kostar en massa pengar de funkar bra med mitt 1gigs cf kort fast de händer att det blir fullt så då vill jag ha nån bärbar hd av nått slag som jag kan trycka i cf kortet i åh föra över allt och sen ut och fortsätta fota.

nån som har nått bra tips?

Jag är också sugen på en bärbar kortläsande hårddisk, som kan ta emot en lång utflykt. Hos Zebra Media finns en hel drös olika modeller. Har siktat in mig på 40GB. Bekymret är bara att det finns lite för mycket att välja på. Det finns drösvis med 40GB-modeller för 2000-2500 kr, samt några alldeles för dyra.
Jag är alldeles övertygad om att de flesta funkar alldeles utmärkt, men risken är att det finns nån som är lite kass.
X-Drive och ImageTank har jag iallafall hört talas om förut. De andra då?

Kan de:
*Överleva två veckor i en ryggsäck
*Hantera FAT32 (>2GB-kort)
*Leva länge på en laddning batterier. Helst ska den kunna fylla sig själv på en laddning. Mindre är acceptabelt, så länge de tar vanliga R6.
*Välja om man vill "flytta" eller "kopiera" bilderna på kortet
*Själva (utan att vara kopplade till en PC) ta bort bilder/kataloger som man ändå inte vill ha kvar
*Göra mig lite lyckligare (jo, jag blir det av bra prylar)

ANNONS
Götaplatsens Foto