Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LCD-skydd till D3

Produkter
(logga in för att koppla)

blenda12

Aktiv medlem
Hej!
Fick min D3:a igår. En fundering är varför det inte följde med något skydd till Lcd skärmen. (Det ingick till D80 och D300). Finns inte heller som tillbehör.
Är skärmen på D3:an mera reptålig än på de enklare kamerorna?

/Magnus

Jag skulle inte oroa mig för repor på den skärmen.. Min har inte en enda repa efter två år av vårdslöshet! Tror det tom fanns en video på youtube när kameran kom där de försökte rispa med kniv på displayen.. det gick inte! 8-O

Lycka till med din fantastiska kamera! Jag har varit mer än nöjd med min. Aldrig några problem, alltid fantastisk bildkvalite. En kamera att lita på. Härligt! :)

Jag har heller inte förstått det där med LCD-skydd.

Jag har haft min D80 drällande i fotväskan ofta med ipod och annat jox liggande löst i väskan ovan kameran (med LCD:n uppåt utan skydd) och har inte en repa på LCD:n efter 3 år.

LCD-skydden blir dock repiga direkt, amatörerna tror ju att displayen under skulle få motsvarande repor.

Tack för svaren

Då var det som jag gissade, men Nikon skriver inget i Manualen om att det är ett bättre glas i D3:an.Fascinerande hur bra den verkar (D3) ...och jag som var mycket nöjd med min D300...

/Magnus

På Canon tar det 5minuter att byta "displayen" och den kostar ca. 1dollar.

Om ni tänker efter lite är det ju inte displayen ni snackar om utan just ett skydd för displayen. Så att ha 2skydd känns aningen overprotected. Sedan kan man undra hur "skydd2" är så mkt dyrare än det skyddet som sitter monterat orginal.

Sedan kan kan intyga precis det alla andra säger, efter ett år med vårdslöst beetende utan skydd har inte mitt org. displayskydd en endaste skada.

ANNONS