Annons

Leica R-mekaniker i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

persept

Aktiv medlem
Hej!

Vad gör detta ämne här? Jo, jag skulle vilja se om nån kan justera ett summicron-r 35/2 så att det går att fokusera på oändligheten med en adapter på en 7D.

Vem/vilka kan göra detta i Stockholm månne? Tips?

Filer visar fullt öppen resp. f/5,6 och fokus på konsum!

Jag anatar att det är gluggen som behöver opereras.

/J

Bilagor

• focus35.jpg
    focus35.jpg
    13.1 KB · Visningar: 312
  • focus35_56.jpg
    focus35_56.jpg
    17.2 KB · Visningar: 319
Om objektivet är till Leica R så ska det inte behövas skruva på det. Du behöver ha adapter som bygger upp 3mm. Registeravstånd för Leica R är 47mm och Canon EOS 44mm. Så Leica R objektivet ska vara 3mm längre fram än Canonobjektiv. Om du använder adapter som är tjockare än 3mm då blir det oskarpt på oändligt avstånd.

Hej!

Vad gör detta ämne här? Jo, jag skulle vilja se om nån kan justera ett summicron-r 35/2 så att det går att fokusera på oändligheten med en adapter på en 7D.

Vem/vilka kan göra detta i Stockholm månne? Tips?

Filer visar fullt öppen resp. f/5,6 och fokus på konsum!

Jag anatar att det är gluggen som behöver opereras.

/J

Jag har inga problem med fokusering på oändligt med mina Leica-gluggar! Det är bättre att du satsar några kronor extra på en riktigt bra adapter än att du lämnar in objektivet på en dyr service!
//Chasid
Ps: Jag har en extra Novoflex LER-adapter liggande som du skulle kunna få köpa om du är intresserad!

Tack för svaret Mikael. Adaptern kan vara intressant men jagvill ha AF assist tror jag trots allt. Har den det?

MVH /

Jag har inga problem med fokusering på oändligt med mina Leica-gluggar! Det är bättre att du satsar några kronor extra på en riktigt bra adapter än att du lämnar in objektivet på en dyr service!
//Chasid
Ps: Jag har en extra Novoflex LER-adapter liggande som du skulle kunna få köpa om du är intresserad!

Har du kvar adaptern? Vad ska du ha för den?

a

ANNONS
Götaplatsens Foto