Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

letar efter en polaroidram

Produkter
(logga in för att koppla)

orjanc

Aktiv medlem
Hej!
Sitter med lite bilder jag har tagit på jobbet under en utflykt och tänkte göra lite fejkade polaroider av dem. Jag skulle behöva ha tag i en en skannad polaroid eller alternativt måtten på bild och ram. Den typ av polaroid jag tänkter på är den med en bred nederkant där man kan skriva. Själva bilden är väl 6 x 6 eller något åt det hållet.

Hoppas att det finns någon som sitter på en sådan bild och som är villig att hjälpa till.

// Örjan

Det hade varit superbra om du kunde fixa det, eller alternativt mäta ramen så jag kan göra en själv i PS.

Tack på förhand!

Örjan

Tack Lotta!
Den bilden du har på din sida är vad jag har tänkt mig. Att leta på Google verkar vara som att leta efter en nål i en höstack, eller beror det på min bristande förmåga i kombination med ett stort mått lättja. Hur som helst så verkar det som att det finns en massa tips om hur man gör en ram som liknar en polaroidbild, dock verkar det vara lite hur som helst med mått och proportioner. Men det finns säkert det jag letar efter på Google och jag ska sätt mig och kolla runt lite.

Kan ju passa på att fråga en annan sak också när jag ändå är i farten och det är hur man ska tänka när det gäller eventuell färgförskjutning. Det jag tänker på är de bilder jag har sett som är tagna med polaroidkameror i konsumentklassen och jag vill minnas att färgerna är lite matta och ofta lite förskjutna.

Än en gång tack

Örjan

Tackar för all hjälp. Jag hittade en bild på en skiva som följde med tidningen Photoshop Creativ för ett tag sedan och jag har använt den. har suttit och jobbat med ett collage ett tag här nu och det ser ut som att det blev helt ok.

Tackar än en gång för hjälpen.

Örjan

Om du har mac, eller pc och tålamod (det kommer snart), så finns programmet poladroid. Dra en bild till kameran, så skrivs polaroiden ut och vänta på den, så kommer den fram, eller skaka lite på den, så går det fortare :)

http://www.poladroid.net/

ANNONS
Götaplatsens Foto