Annons

Leveranstider Canon?

Produkter
(logga in för att koppla)

pappila

Aktiv medlem
Efter några år av saknad har jag äntligen bestämt mig för en 24-70 glugg från Canon. Blir dock sur över leveranstiderna. Har kollat runt bland firmorna och det är allt från en månad till slutet av april enligt säljarna. Vad är det som händer? De flesta forumtrådar talar om missberäkningar i tillverkningsledet, men hur ofta kan Canon beräkna fel? Borde inte denna glugg finnas i lager på de flesta firmor?

/Mattias

Håkan-S skrev:
Hej
Hur blir det med tull och moms. Den klarar man väl sig inte undan antar jag.

/Håkan

Nej självklart inte, men det blir något billigare i slutändan i allafall.

Det finns en artikel här på fotosidan som visar hur du räknar ut det slutliga beloppet.

Hej Håkan.

Jag tror att enda gången man klarar sej undan tull och moms är om man åker över dit och tar med sej objektivet hem.Jag har själv beställt grejor 4 ggr från B&H och fått det levererat med UPS.Mycket smidigt,billigare än här hemma,snabbare leverans än om man beställt det här hemma plus att de har verkligen grejorna.

Men tull och moms har man tyvärr inte undkommit.

Jag fick det till 12.575 :- snabbt uträknat.

Inte mycket billigare, men dom har den i lager.

Ja, det blev en order från BHphoto. Det är ju inte rimligt att vänta till april som en säljare påstod. Gluggen är tackvare BH hemma om några dagar. Åter till min inlednade fråga, varför har svenska butiker så magert lager på objektiv? Ligger felet hos Canon eller? Säljarna lägger allt ansvar på Canon. Canon skyller på en enormt ökad efterfrågan...
"Vår DSLR försäljning har skjutit i höjden vilket gör att tillbehör och objektiv är högt efterfrågade på marknaden." Borde inte säljprognoserna skruvas upp på tillbehör när DSLR-försäljningen ökar. Sitter felet i tillverkningsledet?

Nåja, USA fick en order.

Zoso skrev:
Jag fick det till 12.575 :- snabbt uträknat.

Inte mycket billigare, men dom har den i lager.

Hej
Det finns en kille som annonserar i Tidningen Foto och som tar hem fotogrejer från USA. Det brukar ta en eller två veckor. Ibland händer det att har det man vill ha hemma. Jag har köpt av honom tidigare, man får kvitto och han lämnar full garanti.Det finns en tråd om honom här på Fotosidan någonstans

Hans pris på 24-70 är 11700 kr ink moms

Tel 08-89 06 25
Mobil 070-589 0625

/Håkan

pappila skrev:
Ja, det blev en order från BHphoto. Det är ju inte rimligt att vänta till april som en säljare påstod. Gluggen är tackvare BH hemma om några dagar. Åter till min inlednade fråga, varför har svenska butiker så magert lager på objektiv? Ligger felet hos Canon eller? Säljarna lägger allt ansvar på Canon. Canon skyller på en enormt ökad efterfrågan...
"Vår DSLR försäljning har skjutit i höjden vilket gör att tillbehör och objektiv är högt efterfrågade på marknaden." Borde inte säljprognoserna skruvas upp på tillbehör när DSLR-försäljningen ökar. Sitter felet i tillverkningsledet?

Nåja, USA fick en order.

Troligen vill dom inte ligga med dyra objektiv i lager, sånt kostar pengar,
Nikon är inte ett dugg bättre !

ANNONS