Annons

Lg L245wp

Produkter
(logga in för att koppla)

rullgrus

Aktiv medlem
Just nu har jag en Dell 2407 hemma som jag är nöjd med, men ska köpa mej en ny bildskärm till arbetet. DVI är inget måste för mej då jag kör en bärbar och dockningsstation.
Jag har inte funderat på att ha två likadana skärmar eller om man ska köra två olika farbrikat i samma prisklass.

Men jag har två frågor ang. LG L245WP:

* Hur är färgåtergivningen?
* Hur är den jämfört med Dell 2407 och Eizo 2410?

Jag hoppas Grevture eller någon annan har svar på mina frågor?

Nu har jag haft LG skärmen i några dagar och kan konstatera att den är urusel om du kör via VGA. Skärpan är otroligt dålig. Olyckligtvis har min bärbara ingen "riktig" dvi- utgång. Så när jag kör genom dvi utgången på dockningstationen får man inte fullt antal färger (ser ut som 256 färger visas) och toningarna blir värdelösa.

Testar den brevid en Samsung T244, En Dell 2407 och en Eizo 2110 och skärpan är många gånger sämre på LG L245WP är alla dom andra. Kontrasterna är bra och ljusstyrkan känns närmare eizon än dellen och samsungs skärm.

En annan sak jag irriterar mej på är att den inte går att sänka lika lågt som dom andra, som lägst är underdelen av bildytan 12,5cm från bordet.

Men för att ha en motsvarande dator (hp) som jag har nu men som också har dvi finns det bara nw 8440 och nw9440, 25.000 resp. 30.000kr

ANNONS
Götaplatsens Foto