Annons

Lightroom Galleri

Produkter
(logga in för att koppla)

Lyzio

Medlem
Kan man göra ett lightroom galleri som sedan automatiskt uppdaterar det galleri jag redan har ute på nätet utan att jag behöver spara ner det och ftp in det.

Jag använder inte LRs gallerifunktion så mycket men hur skulle det kunna gå till? När du jobbar med LR jobbar du med lokala filer på din dator. Hemsidan ligger ju normalt på en webbserver så givetvis måste du uppdatare den på något vis.

Jag kanske missförstår frågan?

Mvh
Anders

Det verkar som att man måste skicka upp all info på nytt från LR. Det går nog inte att bara uppdatera ett album.

Du behöver ju inte först spara ner det och sen FTPá upp det. Lightroom sköter ju hela FTP-grejjen åt dig.

Jag brukar göra Collections av de gallerier som jag skall använda, sen när jag har den Collection öppen så går jag till Web och trycket Upload eller vad det står på knappen.

För mig funkar det då klockrent.

theTurningGate

Matthiew på http://theTurningGate.net har skapat ett antat gallerier som gör en hel del och är fiffiga.
Det som du gör är att spara bilderna som en selection sedan templaten (den som du fyllt i med info + location) som en "sid/galleri"-template. Därefter tar du och uppdaterar selection med de bilder du vill publicera på nytt, väljer web, sedan templaten igen och trycker på upload.

Klart!

Ett smidigt sätt enl min mening och snygga templates.
/Peter

ANNONS