Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lightroom - Geosetter - Flickr

Produkter
(logga in för att koppla)

Dadid

Aktiv medlem
Jag brukar vara ganska duktig med att förse mina bilder med sökord och koordinater.
Till min hjälp har jag Lightroom och geosetter. Själva uppladdningen till Flickr sker via en plugin skapad av
Jeffrey Friedl. Tyvärr visar det sig allt som oftast att geodatan glappar och hamnar på fel bild vid uppladdningen. Har någon annan upplvt samma irriterande fel? Förslag på lösning mottages tacksamt.

/David

Jag brukar vara ganska duktig med att förse mina bilder med sökord och koordinater.
Till min hjälp har jag Lightroom och geosetter. Själva uppladdningen till Flickr sker via en plugin skapad av
Jeffrey Friedl. Tyvärr visar det sig allt som oftast att geodatan glappar och hamnar på fel bild vid uppladdningen. Har någon annan upplvt samma irriterande fel? Förslag på lösning mottages tacksamt.

/David

Kontakta Jeffrey, han är väldigt mottaglig för feedback.

Geosetter

Hej, jag använder samma set up som dig och jag har inte sett att jag bilderna blir fel när jag lägger upp dem på Flickr. Kan du beskriva lite närmare hur du gör och vad som blir fel.
Annars kan du skicka ett mail Jeffrey Friedl och se om han kan hjälpa dig.

//Yeye

Det som förmodligen hände var att jag hade trial-versionen vilken enbart tillåter export i sjok om max tio bilder. När jag körde flera sjok parallellt blandade flickr ihop bilder och data.

/David

Numera har jag uppgraderat till LR3 och därmed Jeffreys nya exportplugin.
Allt fungerar prima bortsett från EN sak. När bilderna dyker upp på Flickr kopplas de inte direkt till kartan.
Ja har inte funnit något sätt att ändra detta för flera bilder åt gången utan måste nu göra det för var och en. Detta kan inte vara meningen??

/David

ANNONS
Götaplatsens Foto