Annons

Lightroom -Servern är upptagen

Produkter
(logga in för att koppla)

Ingenamn

Medlem
Får "Servern är upptagen" efter uppdatering i veckan av senaste Lr CC versionen. Sökt på diverse forum och hittat följande:(https://forums.adobe.com/thread/1527383)
Issue

You cannot launch Lightroom after updating it from the Creative Cloud Desktop application.

To the top
Solution 1: Sign out from the Creative Cloud Desktop app and sign back in.

Sign out from the Creative Cloud Desktop application, and then sign back in. Click here for instructions.
Launch Lightroom.
To the top
Solution 2: Rename SLCache and SLStore folders

Rename the SLCache folder to SLCacheold, present at the following location:
Windows: C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe
Mac: System Library/Application Support/Adobe

Rename SLStore folder toSLStoreold, present at following location:
Windows: C:\ProgramData\Adobe
Mac: System Library/Application Support/Adobe

Launch Lightroom and sign-in.


Har testat detta utan resultat, ´har varit i kontakt med Adobes supportchat som i princip gav goddag yxskaft svar och inte ville hjälpa mig då jag kör svensk windows..:( Är mycket tacksam om någon har lyckats fixa detta och denne vill dela med sig av sina erfarenheter!
 

Bilagor

  • Lr error.PNG
    Lr error.PNG
    94.1 KB · Visningar: 476
Samma här.

Det har länge varit så för mig (8 månader). Trodde själv att det var min uruselt uppkopplingen. Hur som helst om du väntar nån minute och klicka "Retry" så funkar det. Jag inbillar mig att det också lösa sig om jag klicka typ en zillion gånger jätte snabbt 😂
 
Lr dör

Efter jag lyckats trycka bort varningsmeddelandet så slutar Lr fungera :( annars kunde jag härda ut tror jag men nu är det fullständigt oanvändbart på min stationära dator...
 
ANNONS