Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Linsskydd 200/1,8

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag äntligen fått hem optiken, hög imponeringsfaktor!

Som skydd framtill har jag nu toppen av en vanlig cdr-spindel. Med ett par "tassar" (som man har under stolar) på insidan passar den klockrent.

Inte så vackert kanske men ger lagom smöreffekt på porträtt om man glömmer bort att den sitter där. Får helt enkelt duga tills mamsen har gjort en mössa. :)

Bilagor

• 200_18_lock1.jpg
    200_18_lock1.jpg
    33.3 KB · Visningar: 311
Bild 2...

Förresten så fungerar den rätt bra tillsammans med kameran. :)

//Mark den II:e

Bilagor

• 200_18_lock2.jpg
    200_18_lock2.jpg
    36.5 KB · Visningar: 312
Om jag hade tänkt att fixa ett linsskydd själv så skulle jag köpa 3mm,ers neoprenestycken, ett perfekt material för att skydda linser/optik.

"Vattentätt", skyddar mot slag, + att det är LÄtt att sy. Samtidigt har det lite styvhet som är en STor fördel när det gäller linser med lite storlek!!

Tyg samt skinn går heelt bort för min del, neoprene är det absolut bästa.

Mvh Niclas.

Jag har hört att eos 1d MkII och canon ef 200/1.8 är en jättejättedålig kombination. Om man inte kan tricket så lär de explodera. Bara för att vara snäll kan jag ta hand om grejerna åt dig.

Magnus

inte ett DUGG avis

8-P

Varför är alla nyfiken på priset? Är det inte så att det brukar ligga mellan 15 och 25 tusen beroende på skick?

Ligger väl en ute på cyber just nu,, eller om det var här på .se,,

Mvh Niclas,,

Ps, NEOPRENE:))

Senast ändrad:
Niclasfoto skrev:
Varför är alla nyfiken på priset? Är det inte så att det brukar ligga mellan 15 och 28 tusen beroende på skick?

Ligger väl en ute på cyber just nu,, eller om det var här på .se,,

Mvh Niclas,,

Ps, NEOPRENE:))

för att veta hur mycket det gick ner utan motljusskydd och optikskydd? =)
Och att alla måste få drömma =)

Ahaa,,

Visst skall man drömma:)

Drömmer själv för tillfället,,, men det har med mätsökare att göra:)!

Ligger ett 200 1,8L ute här bland annonserna nu, men allt för dyrt enligt mig!

Mvh Niclas.

Proboarder skrev:
Ralph, *är också nyfiken* vad du gav för optiken?
och var det utan motljusskydd / skydd?

Haha, tror jag ska hålla det för mig själv. Det var bara optik med bakre lock och en Canon neopren-rem. Lådan, eller rättare sagt resväskan, klarar jag mig definitivt utan men motljusskyddet tänkte jag försöka leta rätt på. Mössan finns det uppenbarligen bra lösningar på.

Faktum är att optiken inte är absolut 100%-ig ändå, titta på bilden jag lägger med (skar ut vänster nedre hörn). Man kan faktiskt ana kromatisk abberation! :)

Bilagor

• gj7y1179_hörn.jpg
    gj7y1179_hörn.jpg
    33.6 KB · Visningar: 227
Även med 2x extender finns det mer att önska (övre vänstra hörnet på samma regplåt, full öppning dvs 3,5)

Bilagor

• gj7y1185_hörn.jpg
    gj7y1185_hörn.jpg
    28.4 KB · Visningar: 217
enda enda lilla lilla felet jag har hittat på 200mm 1.8, är att den saknar lite kontrast på full öppning, som om det inte går att fixa på 1 sekunder i PS.. :p

ANNONS