Johan P
Aktiv medlem
Måste bara få dela med mig av mina nya erfarenheter eftersom det precis har blivit mycket trevligare att arbeta med Vuescan i Linux.
Det är väl antagligen försvinnande få som arbetar med denna kombination (?) - men nu kanske det kan locka fler ;-)
Med version 8.2.22 som släpptes igår har Ed Hamrick gått över från Gtk1 till Gtk2.
Det innebär ingenting funktionsmässigt - men det blir mycket "snyggare" och trevligare att arbeta med programmet nu.
Bildexempel: (obs: stora bilder ~ 1200x800)
Före - Gtk1
Efter - Gtk2
Nu passar Vuescan mycket bättre ihop med Gimp - som ser ut så här:
Gimp 2.2 på svenska
Förövrigt så har Vuescan starkt förbättrat sitt stöd för 'infrared cleaning' tillsammans med Epson 4870 (vilket man kan se i ovanstående bilder) - jag rekommenderar 'infrared cleaning - light'
Ville bara berätta
Det är väl antagligen försvinnande få som arbetar med denna kombination (?) - men nu kanske det kan locka fler ;-)
Med version 8.2.22 som släpptes igår har Ed Hamrick gått över från Gtk1 till Gtk2.
Det innebär ingenting funktionsmässigt - men det blir mycket "snyggare" och trevligare att arbeta med programmet nu.
Bildexempel: (obs: stora bilder ~ 1200x800)
Före - Gtk1
Efter - Gtk2
Nu passar Vuescan mycket bättre ihop med Gimp - som ser ut så här:
Gimp 2.2 på svenska
Förövrigt så har Vuescan starkt förbättrat sitt stöd för 'infrared cleaning' tillsammans med Epson 4870 (vilket man kan se i ovanstående bilder) - jag rekommenderar 'infrared cleaning - light'
Ville bara berätta