Annons

Lite allmän respons?

Produkter
(logga in för att koppla)

VisualIdeas

Medlem
Hej alla!

Fick min första kamera i slutet av september förra året, och har lagt upp ett nytt foto på Flickr (nästan) varje dag sedan första oktober. Jag tycker att min utveckling är väldigt tydlig, och den senaste tiden har jag varit riktigt nöjd med det mesta jag lagt upp.

Vad jag nu söker är helt enkelt lite kritisk respons på vad jag gör, sådär i största allmänhet. Riktigt bra, skitdåligt eller något däremellan? Och i så fall varför?

Länk: http://www.flickr.com/photos/visualideas/

PS. Jag gillar HDR och tänker fortsätta göra det. Vill inte verka fördomsfull, men det är inte ovanligt att man får tio "hdr är fult"-kommentarer efter varandra. Inte särskilt konstruktivt! Gillar man inte HDR behöver man inte göra det, men jag gör det, så det får man försöka se förbi :)
 

wimi

Aktiv medlem
En liten respons efter att bläddrat igenom 10-20 bilder.

Du verkar ha utvecklat en stil, starka färger, kontraster och skarpa detaljer. Många av bilderna jag såg var som affischer som hoppade fram och klappade till mig, tvingade mig att titta. Jag tror att antingen gillar man den stilen eller inte. Jag gillar den och såg några pärlor, :) Det syns att du lagt tid på bilderna.
 

papichulo

Aktiv medlem
Många av dina bilder är riktigt läckra! Om det är något som jag tycker att du ska kika på så är det linjer, känns som att flera av dina bilder skulle kunna rätas upp lite och då bli ännu bättre. Ex. fotot från Strängnäs katedral som känns som det sluttar åt höger, "Globe City" & "Sunset over the Kind Croft II" lika så. "A good motto" också åt höger... Annars mycket läckra bilder! :)
 

VisualIdeas

Medlem
Tackar så mycket! Och ursäkta sent svar.

Skall tänka lite mer på linjerna i framtiden, det har du alldeles rätt i.
 
ANNONS