Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Live View på canon 450 funkar det som det ska?
- Trådstartare sahlenius
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Ja, med båda autofokusvarianterna. Men kontrastavgörande autofokus är långsammare och inget jag rekommenderar.
froderberg
Aktiv medlem
Skärmsökare är inte aktiverat i fabriksinställningarna. Märkligt att inte säljarna kan mer.
DaCheeseMan
Aktiv medlem
Jag slutar aldrig att förvånas hur inkompetenta vissa säljare är. Därför tycker jag en eller ett par månaders research rörande produkten man är intresserad av är ett måste...
apersson850
Aktiv medlem
Med tanke på hur sällan jag finner något behov av live view får det vara gömt hur långt ner som helst. Jag har kompromissat och har det aktiverat i läget C2 istället. Dessutom har jag lagt inställningarna för live view i den användaranpassade menyn.
Detta på en 40D, då. Lägena C1-C3 finns inte på 450D.
Detta på en 40D, då. Lägena C1-C3 finns inte på 450D.
HNormark
Aktiv medlem
Jag använder Live View extremt sällan på min 450D, men när jag har gjort det (makrofoto med stativ) har det funkat mycket bra. Du kan förstora bilden 10X på skärmen innan du tar bilden och kan då se exakt hur och var skärpan hamnar. Ännu roligare blir det om du kopplar ihop kameran med en laptop. 
Fast att säga att det funkar nästan som på en kompaktkamera vet jag inte om jag håller med om (men det är inget problem för mig, för jag använder hellre sökaren till vanlig fotografering).
Fast att säga att det funkar nästan som på en kompaktkamera vet jag inte om jag håller med om (men det är inget problem för mig, för jag använder hellre sökaren till vanlig fotografering).
apersson850
Aktiv medlem
Ja, om du hade föreställt dig att använda live view som det normala fotograferingssättet är det dags att tänka om. Så gör man inte med en spegelreflex. Det är inte ens önskvärt, med tanke på ergonomin och stabiliteten.
Däremot är det ett bra komplement, i vissa lägen.
Däremot är det ett bra komplement, i vissa lägen.