nic_k
Aktiv medlem
Det var ju bättre förr, brukar det ibland sägas! Detta stämmer ju inte när det gäller teknikutvecklingen på kamerafronten, men kanske när det gäller den manuella kamerans potentiella livslängd! Det jag undrar är vad dagens (och gårdagens) helt elektroniska kameror och objektiv förväntas ha för livslängd?
Min gamla EOS 600 (inköpt 1990) har sett en del motiv genom åren, men jag har ännu inte bytt tex lcd panelen (rek. livslängd 6 år enligt tillverkaren). Dessutom fungerar motoriken i objektiven av samma årgång fortfarande.
Finns det nån som har överblick över läget? Kommer framtida generationer att kunna damma av våra kameror och leka med den ögonstyrda autofokusen och USM optiken?
Varsågod och spåna fritt alt. bidra med konkret fakta!
/nic
Min gamla EOS 600 (inköpt 1990) har sett en del motiv genom åren, men jag har ännu inte bytt tex lcd panelen (rek. livslängd 6 år enligt tillverkaren). Dessutom fungerar motoriken i objektiven av samma årgång fortfarande.
Finns det nån som har överblick över läget? Kommer framtida generationer att kunna damma av våra kameror och leka med den ögonstyrda autofokusen och USM optiken?
Varsågod och spåna fritt alt. bidra med konkret fakta!
/nic