Annons

Ljudformat för video hos 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bakwetu

Aktiv medlem
Jag har filmat lite med min 7D och 70-200 2.8 IS (inget stativ så det var rätt strängt för armarna efter ett tag...)
De visas fint på kameran och i datorn (VLC player), men när jag försöker visa dem på tv:n med Western Digital media player http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=358745 så visas enbart bilden med inget ljud hörs. När filmen startar kommer det upp ett meddelande om att ljudströmmen inte stödjs. Jag har försökt ändra på inställningarna i recievern och i mediaspelaren, kört ut ljuden analogt (rca-kablar) och digital (hdmi), men problemet verkar vara att ljudformatet inte känns igen av Western Digital mediaspelaren. Är det inte vanligt pcm-ljud i filerna från 7D, som både recievern och MediaInfo (program på datorn) påstår?

Jag har filmat lite med min 7D och 70-200 2.8 IS (inget stativ så det var rätt strängt för armarna efter ett tag...)
De visas fint på kameran och i datorn (VLC player), men när jag försöker visa dem på tv:n med Western Digital media player http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=358745 så visas enbart bilden med inget ljud hörs. När filmen startar kommer det upp ett meddelande om att ljudströmmen inte stödjs. Jag har försökt ändra på inställningarna i recievern och i mediaspelaren, kört ut ljuden analogt (rca-kablar) och digital (hdmi), men problemet verkar vara att ljudformatet inte känns igen av Western Digital mediaspelaren. Är det inte vanligt pcm-ljud i filerna från 7D, som både recievern och MediaInfo (program på datorn) påstår?

Skumt då den både hanterar .MOV container AVC/H.264 samt PCM enligt specarna. Möjligtvis gillar den inte kombinationen .MOV och PCM ljud (gör inte jag heller).

Du kan testa att ladda ner Mediacoder koda om det till aac ljud och .MP4 container och se om det hjälper, fast det är synd att behöva göra.

Det troligaste är nog att WD saknar stöd för ljudet i Canons kodning (om du inte konverterat till nån ny container alltså). Förhoppningsvis så kan du uppdatera firmware (till mediapspelaren i WD) och få det fungera, eller rent av installera egna codecspaket. Rekommenderar minhembios forum f.ö. om du inte hittar svar här.

ANNONS
Götaplatsens Foto