Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

ljusa delar blinkar på d80 display

Produkter
(logga in för att koppla)

pritect

Aktiv medlem
började precis använda den nyinköpta d80n idag, tog lite bilder med en 35-70 glugg. nu när jag på väg hem kolade igenom bilderna upptäckte jag att ljusa delar i bilden blinkar , typ inverteras fram och tillbaka. det händer där en lampa kommit med i bilden eller ljuset från kameras blixt har reflekterats tillbaka. är det för att visa att det är för ljust där, eller är det fel på min display.

Blinkningen visar att du har bränt ut högdagrarna, och du kan bläddra mellan olika visningslägen varav ett visar detta.

Tips: läs manualen.

tackar, blev orolig.. har inte kunnat läsa manualen eftersom den av någon anledning inte var med i paketet, men fotohandlaren skulle kolla upp de på måndag.

Ett ganska bra hjälpmedel det där ibland faktiskt.
Om fotohandlaren behöver tills på måndag på sig för att greppa detta mycket vanliga hjälpmedel så är det nog läge att fundera på om det inte finns billigare ställen att handla på där de kan bjuda på lika liten kunskap.

samma knapp som du bläddrar med bilderna fast istf att bläddra höger - vänster så bläddrar du upp - ned, då ser du olika info om bilden exv högdagrar då som du såg

Niklas, de e en ganska liten affär, å vi fick ett bra pris därifrån, å så har han stängt på lördagar å söndagar. men pappa känner han privat, å han skulle prata me nikon på måndag om manualen tack för all hjälp!

ANNONS
Götaplatsens Foto