Makten
Aktiv medlem
Nu har jag kikat runt lite, och det verkar ju finnas rätt trevliga gluggar för runt tusenlappen
Frågan är om det är värt att testa. Det lär som sagt bli lite bökigt att fokusera manuellt utan snittbild. Visst kan man byta mattskiva, men det kostar ju en tusenlapp till, och lär väl dessutom göra sökaren mörkare antar jag. Och då är man uppe i två lax, vilket man bör få en begagnad 35/2 AF för.
Efter att ha knallat runt lite på stan och lekt gatufotograf så tror jag också att en 28/2 vore lämpligare brännviddsmässigt. Ju kortare brännvidd, desto mindre viktigt blir det var fokus ligger också, men det blir ju också svårare att se var fokus ligger i sökaren.
Finns det inget ljusstarkt skitobjektiv? :-D Det vore riktigt coolt med typ ett 35/1,4 med plastlinser, hehe. Lite Holga-stuket, men ljusstarkt.
Efter att ha knallat runt lite på stan och lekt gatufotograf så tror jag också att en 28/2 vore lämpligare brännviddsmässigt. Ju kortare brännvidd, desto mindre viktigt blir det var fokus ligger också, men det blir ju också svårare att se var fokus ligger i sökaren.
Finns det inget ljusstarkt skitobjektiv? :-D Det vore riktigt coolt med typ ett 35/1,4 med plastlinser, hehe. Lite Holga-stuket, men ljusstarkt.