Annons

Lomo Fisheye

Produkter
(logga in för att koppla)

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag noterade att det numera finns en Lomo med 10 mm-objektiv. Det verkar vara en skojig leksak till rimligt pris. Är det någon som hunnit skaffa en? Jag är lite nyfiken på avståndet mellan filmplan och bakre lins, så om någon har en liggande vore jag grymt tacksam för lite mäthjälp.
 

eatfrog

Aktiv medlem
Såg juh GRYMT kul ut! :)

Synd bara att den lär kosta mer än den är värd. Känns inte som värt att betala riktigt.

/Henri
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Det var en diskussion om nån traderanasare som krängde paraplyer och annan ljussättningsutrustning tidigare idag. Han sålde Lomon för 349 kr stycket inklusive frakt. Det tycker jag det borde vara värt :)
 

eatfrog

Aktiv medlem
Jo kaffebrus ja, sepåf*n. Förr hade han bara Holga.

299:- är utropspriset på, 349 om man väljer köp nu och då är det gratis frakt.

Ja det är rimligt, minst sagt. Argh, nu blev jag sugen.. ;-)
Kanske nästa månad.

/Henri
 

henrik.f

Aktiv medlem
Dethär tycker jag är kul!

"Premium glass optics
Sitting inside that massive snout are several of the loveliest optical-glass lens elements that you have ever seen. They work together in perfect harmony to give you bright colors, punchy contrast, super-blue skies, ultra-red lips, and yellow bananas like you have never seen before.
 

Mehul

Avslutat medlemskap
Nu har jag beställt en! 349:- inkl frakt på tradera av kaffebrus.

Blir spännande...
 

Fredrik Calabrese

Aktiv medlem
* Fixed Aperture: f/8
* Fixed Speed: 1/100
* Electronic Flash powered by one "AA" battery
* Film can be processed at any 35mm lab, supermarket, drug store, swapmeet, etc.

felexponering kanske?
 

froslunda

Aktiv medlem
Har försökt att handla tidigare av Kaffebrus men han höjde priset med 20% när det var dags för leverans..
 

iZØ

Aktiv medlem
Om ni är tveksamma på säljaren så köp för 425 på designtorget istället!!! Haft min snart en månad, ska lägga upp lite bilder från roskildefestivalen snart... Mycket rolig leksak indeed...

Någon som kan tipsa om hur man rätar ut rundtecknade fisheyebilder i photoshop?
 

JimSlim

Avslutat medlemskap
BIldvisning

Ni som köpt en sådan här kamera får gärna visa lite bilder sen när ni har. ska bli intressant o se.
/ JIm
 

Mehul

Avslutat medlemskap
Tog slut på första rullen igår, lämnar väl in på framkallning imorgon, sen så lägger jag nog upp nån exempelbild.

Och kaffebrus gick det bra att beställa från, beställde lördag natt, fick den på tisdagen...
 

Mehul

Avslutat medlemskap
En exempelbild

Nu har framkallat första rullen.
Det blir lägre ISO nästa rulle, blixten blev lite för stark med iso 400, man går ju ganska nära med en sån där kamera.
 

Bilagor

Mehul

Avslutat medlemskap
Fick mina nya rullar igår från framkallning.
Fan vilken skillnad det var mellan "lång" framkallning och 1-timmes framkallning... Kan ju vara att dem som gjorde 1-timmes framkallningen var kass, vad vet jag.

Jag lägger upp ett par bilder här så ni får se.

Ingen annan som har några fisheye-bilder??
 

Bilagor

ANNONS