Annons

London Street Photography Festival 7-17 july?

Produkter
(logga in för att koppla)

jido

Aktiv medlem
Om det är någon gång en gatufotograf borde befinna sig i London verkar det vara mellan den 7 och 17 juli i år. Om någon är intresserad av att åka kanske vi kan samordna en liten studietripp?

Mer info här: http://www.londonstreetphotographyfestival.org/

(Notera även att det pågår en gatufototävling för internationella fotografer :)
 

Kijana

Aktiv medlem
Har aldrig varit i London förut, men på senare tid känt mig allt mer lockad av denna metropol. Så ditt förslag är jäkligt frestande, tycker jag utan att antyda något mer med det.

Vad skulle budgeten för ett sådant besök kunna gå loss på?
 

jido

Aktiv medlem
Kul, Kenneth!

Jag är väl inte hundra procent klar över att resa själv heller än, men det känns som en jäkligt kul grej att kunna kombinera lite gatufoto i London med att träffa likasinnande på festivalen.

Vi kan väl låta tråden leva och se om fler vill haka på. Det finns säkert någon som har en bättre koll än vi. Worst case scenario* är att vi får ta reda på det själva ;)

/Jimmy
*måste börja träna på engelskan
 

mjochumsen

Aktiv medlem
Det låter väldigt lockande, håll mig i åtanke. London har aldrig varit min favoritstad men jag har iofs aldrig fotat där, det kan ju ändra mycket.
/Malin
 

Blurra

Aktiv medlem
Får hålla med malin, london är lite speciellt. Den staden kommer inte högt upp på min listan. Men det hade varit ett värt ett roligt besök.

/Tobbe
 

jido

Aktiv medlem
Får hålla med malin, london är lite speciellt. Den staden kommer inte högt upp på min listan. Men det hade varit ett värt ett roligt besök.

/Tobbe
Det behöver ju inte bli större än att man sticker dit över några dagar, besöker festivalen, knäpper några kort och sen åker hem igen. Plus att man kanske får träffa några fotografiska storheter.
 

Bilagor

mattimer

Medlem
Det behöver ju inte bli större än att man sticker dit över några dagar, besöker festivalen, knäpper några kort och sen åker hem igen. Plus att man kanske får träffa några fotografiska storheter.
Det går ju inte att garantera, alla har ju inte samma tur som Bingo.
Annars låter det ju intressant, London.
 

jido

Aktiv medlem
Det går ju inte att garantera, alla har ju inte samma tur som Bingo.
Annars låter det ju intressant, London.
- Yepp, lite kul verkar det ju. Ser också att anmälningsavgiften för att skicka in bilder verkar ge en voucher som nästa motsvarar avgiften till en fotobok hos Blurb. Kan ju vara värt att testa det om man ändå tänker göra en fotobok någon gång.
 

jido

Aktiv medlem
Så ... jag är nästan i beslutsfattning när det gäller att åka. Har inga planer på att anordna någon gruppresa, men visst vore det kul om de som åker till London kan träffas någon dag där borta?
 

mackan

Aktiv medlem
Yes sir, Jag är klar!!!
Det här får man ju knappast missa

Kommer att vara där 8-17 Juli

Så kom igen alla som tänker dra dit så vi kan sluta upp och gå loss ;)

//Mackan
 

jido

Aktiv medlem
Mackan - jag räknar med att åka över under sista veckan och hänga kvar till söndag. Party på trafalgar den 14 juli? :)
 
ANNONS