Annons

LowePro Nature Trekker AW II inköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Odden

Aktiv medlem
Har varit och sneglat lite på fotoryggsäckar och fastnat för LowePro Nature Trekker AW II provade den och den verkade skön att bära mm. Nu undrar jag hur är det att ha den med på flyget går den som handbagage mm

Ni som redan har en sådan ryggsäck får gärna berätta vad ni anser är för & nackdelar med denna ryggsäck.

Den tror jag är på gränsen till för stor. PhotoTrekker använder jag och den är på gränsen. Fullpackat så bryter alltid mot maxvikten.

Reglerna för handbagage är på SAS:

23x40x55 cm* 8 kg

*summan av längd+bredd+höjd får inte överskrida 115 cm

Nature Trekkern går definitivt som handbagage på SAS - även om den överstiger de föreskrivna måtten med ett par centimeter. Inga som helst problem att få in den iallafall, varken under stolen eller i utrymmet ovanför huvudet. Du kan emellertid behöva tejpa samman bärselen, för den spretar lite. Photo Trekkern är större än Nature Trekkern, kolla måtten på http://www.lowepro.com

Vet faktiskt inte vad som är dåligt med väskan. Jag tycker den är perfekt och får utan vidare plats med allt jag behöver.

Senast ändrad:
Odden skrev:
Hur är en sådan ryggsäck att bära i skogen och typ inne i en stad

Hur menar du? Det går lika bra att bära i skogen som i stan. Naturligtvis blir det aningen klumpigt i stan men det går. Ingenting är omöjligt. Men du tänkte kanske på stöldrisken?

Det var om den blir klumpig inne i stan tycker att det kan vara jobbigt med ryggsäck i tex sth men då kanske man då kan jag ju ha min LowePro Nova 2 AW itället

Phototrekker AW går också strålande fint som handbagage, men då börjar man allt närma sig gränsen. Packar man den full så sväller den lätt över gränsen.

Ngt jag tjatar om ständigt i sådana sammanhang är att en liten säck som är fullpackad upplevs som tyngre än en större som har samma totala vikt...

Mvh Niclas,

Naturetrecker är klart mindre än phototrecker och klart att föredra av de två inne i stan. Är det folksamt och på tunnelbana,, då blir alla ryggsäckar klumpiga..

Beror på vilka prylar du använder mest.. om du tex ofta fotar med 300 2,8 så är det fint med en phototrecker aw eftersom den tillåter det objektivet monterat på ett hus med motljusskyddet påmonterat.

Jag har sett fotografer med små ryggor som haft motljusskydd avmonterade och generellt med så komprimerat innehåll som möjligt,, ojhoj så 100% opraktiskt det kan bli. Får dilerium av att bara vara i närheten av ett sådant praktiserande !!!

Mvh Niclas,

Ps, J-P Lahall använde i många år en vanlig stolryggsäck,, numera tror jag att han använder en phototrecker aw.

Jag fick hem min Tamrac Expedition 7 idag. Den verkar vara riktigt genomtänkt och bra, ett kanske lite mindre och billigare alternativ än Nature Trekkern.
Jag håller på att skriva några rader om den om någon skulle vara intresserad.

Det jag skall ha i ryggsäckern är

Konica Minolta Dynax 7D
Minolta Program Flash 5600HS(D

+ skall köpa dessa objektiv i tyskland nästa gång jag kommer dit

Sigma EX 18-50/2,8 DC
Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO Zoom Macro Super II
Tamron SP 90/2,8 AF Macro Di
Minolta 50/1,7

Ja, en naturetrecker eller minitrecker kanske är det rätta. Jag skulle i ditt fall gå för en naturetrecker eller motsvarande, då har du också möjlighet att växa i/med den i flera år framöver.

Mvh Niclas,

Mitt personliga tips är att kolla på väskan i butik, eller om du tar kontakt med någon här på fotosidan som bor i din närhet, som äger en.

Det är inga små ryggsäckar precis.

Skulle tippa på att man kan trycka ner 3 sånna utrustningar du nämner i en Nature Trekker =)

Jag har en NatureTrekker IIAW som jag vill sälja!
Den är lite för stor för mig. Jag gör inte så många heldagsutflykter. Den går utmärkt att ha med sig som handbaggage. (jag har haft med den från Usa)

Vill ha en ryggsäck som jag kan växa i tror att jag kommer att byta och köpa mer objektiv och fotosaker iframtiden
tycker det är bättre att köpa en ordentlig ryggsäck påen gång
utrymmet som blir över kommer jag nog att fylla ut med termos mackor mm

Hehe, ja tydligen kan det bli så:)!

Ser fint ut, men håll med om att det ser lite väl hightech ut....

Jag är faktiskt på utkik efter en dassig och fulrunkig fotobag som ser allt annat än lyxig ut.....hmm, ljuger inte!

Mvh Niclas,

ANNONS
Götaplatsens Foto