Annons

Lowepros ryggsäckar med olika fack

Produkter
(logga in för att koppla)

magnus07

Avslutat medlemskap
Har nu äntligen bestämt mig (ja, beroende på svaret på denna fråga kanske...) för att köpa en CompuRover AW (http://www.scandinavianphoto.se/?45913) men har först en liten fråga som även gäller flera utav väskorna som LowePro har (t.ex. S&F rover AW II).

Det undre facket är tydligen separerat från det övre genom en skiljevägg som är fäst med kardborreband på samtliga fyra väggar. Hur bra sitter detta? Hur tunga saker törs man lasta i det översta facket utan att behöva vara rädd att det ska ramla igenom?
På denna väska finns det iof ett datafack där man kan lägga tunga böcker o liknande men en lite tyngre termos eller flaska, känns det säkert?

/ magnus

Oavsett vilken väska du väljer ska du inte ha termosen inne i väskan.
Det finns 'Sliplock' påhängsförvaring att köpa. Bla en nätficka för en slaska.

Jag har själv en dryzone 100 och kan bara säga att kardborrefästena är mycket starka. Valde själv denna väska istället för Rover, för jag fick bättre plats. Har också en Nova 3, men börjar växa ur den.

Ryggsäcken är förresten till salu om du är intresserad.
Modellen passar inte riktigt mig.

Annars är det en mycket bra säck och man kan alltid vara trygg att ens dyrbara kamerautrustning har det torrt och bra. Har haft den med i båten då det stänkt över rejält och ute i tropiskt hällregn. Och man behöver aldrig vara orolig.

ANNONS
Götaplatsens Foto