Annons

LR/instagram

Produkter
(logga in för att koppla)

weru

Aktiv medlem
Finns det något bra sätt att skicka bilder från Lightroom Classic 2019/20 till instagram ?

Rune
 

MVPernula

Aktiv medlem
Tjabba Rune!

Jag använder mig av Lightroom Classic på PC och Lightroom Mobile.
När det kommer till att jag ska lägga ut saker på sociala medier, t.ex. instagram, tror jag inte Lightroom har den funktionen inbyggd. Vill du det måste du installera extern plugin till Lightroom som tillåter detta, men jag vet inte hur pålitligt eller säkert det är.

Min metod är antingen:
1. PC - Redigera som vanligt, exportera, för över till telefon, posta på Instagram.
2. Mobil - För över bilder direkt från kamera, redigera på telefon, posta på instagram.

Jag använder mig av Android, så att föra över bilder till telefonen är inte lika avancerat som det är för iOS användare. Dropbox, google drive eller liknande är också ett smart sätt att ladda över bilder från dator till telefon om du skulle vilja ha en mapp på molnet. :)
 

janc

Aktiv medlem
Jag kan ha fel men jag tror inte Instagram tillåter den funktionen.

För egen del exporterar jag en anpassad jpeg från Lightroom till en ”instagrammapp” och öppnar samtidigt bilden i förhandsgranskning på (har Mac). Därifrån skickar jag den med Airdrop till iPad eller telefon där jag lägger upp den.

Visst blir det ett eller ett par extra steg men det tar inte många sekunder extra och en fördel är att jag kan kolla hur bilden går fram på den mindre skärmen (som jag antar att de flesta kommer att se den på)
 

weru

Aktiv medlem
LR instagram

Tjabba Rune!

Jag använder mig av Lightroom Classic på PC och Lightroom Mobile.
När det kommer till att jag ska lägga ut saker på sociala medier, t.ex. instagram, tror jag inte Lightroom har den funktionen inbyggd. Vill du det måste du installera extern plugin till Lightroom som tillåter detta, men jag vet inte hur pålitligt eller säkert det är.

Min metod är antingen:
1. PC - Redigera som vanligt, exportera, för över till telefon, posta på Instagram.
2. Mobil - För över bilder direkt från kamera, redigera på telefon, posta på instagram.

Jag använder mig av Android, så att föra över bilder till telefonen är inte lika avancerat som det är för iOS användare. Dropbox, google drive eller liknande är också ett smart sätt att ladda över bilder från dator till telefon om du skulle vilja ha en mapp på molnet. :)
Hej
Jag ska testa med dropbox. De bilder jag har skickat till instagram redigerar jag i LR och E-postar till min E-mail. Hämtar upp den i mobilen och spar den i galleriet och postar på instagram. Funkar bra, finns säkert många sätt att få bilden till instagram. PC.
 

weru

Aktiv medlem
LR instagram

Jag kan ha fel men jag tror inte Instagram tillåter den funktionen.

För egen del exporterar jag en anpassad jpeg från Lightroom till en ”instagrammapp” och öppnar samtidigt bilden i förhandsgranskning på (har Mac). Därifrån skickar jag den med Airdrop till iPad eller telefon där jag lägger upp den.

Visst blir det ett eller ett par extra steg men det tar inte många sekunder extra och en fördel är att jag kan kolla hur bilden går fram på den mindre skärmen (som jag antar att de flesta kommer att se den på)
Hej!

Jag ska testa detta. Tack för hjälpen.
 

nivas

Aktiv medlem
Jag använder ett tillägg för Chrome som heter "Desktop for Instagram". Då kan man ladda upp bilderna direkt från datorn.
 

thommya

Aktiv medlem
Snabbast och bäst tycker jag är följande:

- Skapa en Samling med utvalda bilder i Lightroom - kalla den t. ex. Instagram.
- Synka mappen till Lightroom så du kommer åt den från din Lightroom-app i din mobiltelefon.
- I appen kan du sedan välja att dela enskilda bilder med Instagram-appen i din telefon.

Klart!!

Lite hjälp på vägen om det skulle behövas:
https://helpx.adobe.com/se/lightroom-classic/help/lightroom-mobile-desktop-features.html

Thommy
 
ANNONS