BengtCa
Aktiv medlem
Uppdaterade för ett tag sedan från LR3 till LR5,7. Allt tycktes fungera OK men upptäckte snart att editeringsmenyerna efter användning återgick till LR3. Återjusterade med 'Återställ alla inställningar' till LR5, men så fort jag byter editering t ex grundläggande m. fl. så hoppar programmet tillbaka till LR3. Jag har gjort om uppdateringen men med samma resultat. Hur fixar jag hållbar uppdatering? Måste (kan ) jag ta bort den äldre varianten utan att samtidigt bli tvungen att totalt börja om från början?
En sak till: justeringspenseln. Efter att ha målat på en justering skall man ju kunna ändra styrkan genom att dra i reglaget. Detta syns för mig endast på den lilla bilden Överblick. På den stora bilden är markeringen röd. Kan ta bort den genom att trycka på Redigera, men då editeringen avslutad. Följer instruktionerna till fullo hoppas jag men tycks ändå ha missat något. Vad?
En sak till: justeringspenseln. Efter att ha målat på en justering skall man ju kunna ändra styrkan genom att dra i reglaget. Detta syns för mig endast på den lilla bilden Överblick. På den stora bilden är markeringen röd. Kan ta bort den genom att trycka på Redigera, men då editeringen avslutad. Följer instruktionerna till fullo hoppas jag men tycks ändå ha missat något. Vad?