Annons

lyckas inte med uppdatering av firmware....D850

Produkter
(logga in för att koppla)

Sukali

Medlem
Hej,
Jag ligger lite efter med uppdateringar da jag varit utomlands och inte haft tillgång till bra internet pa ett tag...

Pa kameran star det firmware
C 1.00
LD 2.016
LF 1.00

Och jag lyckas inte uppdatera till C1.10. Kan det bero pa att man måste ga via C1.03 som kom emellan?

halsningar
Jonas
 

Odie

Medlem
På Nikons nedladdningssida står "• Denna uppdatering innehåller alla ändringar från tidigare uppdateringar."

Det finns en del kriterier som måste vara upp fyllda: filen får inte ligga i en undermapp och minneskortet måste sitta i det kortfack som valts till det primära.

Felet med rätt kortfack gjorde jag själv när jag skulle uppdatera min.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Det finns ett "dumbofel" man kan göra och det är att försöka initiera vissa saker med mittknappen i styrkorset, men som egentligen kräver att man använder just OK-knappen. Jag minns inte hundraprocentigt om det är så i det här fallet, men jag tror att det kan vara ett sådant. Detta förutsätter förstås att kameran hittar själva uppdateringen när man går in och tittar på version/uppdatering.
 

Sukali

Medlem
Jo, jag har testat alla varianter med mappar etc, eftersom jag trodde det var felet...men kameran ser inte filen anda.

Det jag tänkte pa var att C1.10 firmware satar att det ar uppdatering från 1.03 sa eftersom min har 1.00 sa kanske det inte fungerar?
1.03 hittar jag inte längre tillgänglig...

/Jonas
 

frwe

Aktiv medlem
Jag tänker på några saker.
- Filen skall ligga i roten på det minneskortet du använder och det skall sitta i primärfacket (plocka ut det andra kortet)
- Innan du kan använda filen skall den packas upp i datorn, filen du laddar ner heter F-D850-V110W.exe. På PC, dubbelklicka på den nerladdade filen, då packas den upp till en mapp som heter D850Update och där hittar du filen D850_0110.bin och det är den filen du skall kopiera till minneskortet. Hur du gör på MAC vet jag inte men ungefär likadant.
- Batteriet måste vara ganska bra laddat annars protesterar kameran.

/Frode
 

Sukali

Medlem
Primärfacket?
ok da ska jag prova, tog for enkelheten SD kortet...
Annars tror jag att jag gjorde allt ratt...

Tack
Jonas

Jag tänker på några saker.
- Filen skall ligga i roten på det minneskortet du använder och det skall sitta i primärfacket (plocka ut det andra kortet)
- Innan du kan använda filen skall den packas upp i datorn, filen du laddar ner heter F-D850-V110W.exe. På PC, dubbelklicka på den nerladdade filen, då packas den upp till en mapp som heter D850Update och där hittar du filen D850_0110.bin och det är den filen du skall kopiera till minneskortet. Hur du gör på MAC vet jag inte men ungefär likadant.
- Batteriet måste vara ganska bra laddat annars protesterar kameran.

/Frode
 
ANNONS