Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

mättnaden

Produkter
(logga in för att koppla)

magn

Aktiv medlem
Hej

När jag tar kort i "p" läget och har "standard" inställd på min EOS400d så tycker jag att färgmättnaden är lite dålig, jag skulle vilja ha mer mättnad, någon som har tips på bra inställning för detta?

Hej

Jag tycker att det är lite dålig mättnad rakt över, jag har prövat att göra justeringar i photoshop och det funkar bra, men jag skulle ändå vilja ha lite mer mättnad och "stuns" i bilderna från början.

Såg att du också hade en likadan kamera, har du ändrat något på inställningarna eller gör du det i efterhand?

hej
jag kör enbart RAW
Så vill inte ha justeringar för de påverkar förhandsgranskabilden.

Det har ju kommit en profileditor med de nyare modellerna, tror, men vet ej, att den funkar på 400D också.

Den går att ladda ner på www.canon.com o välj usa

Roine

Dra på mer mättnad i "bildstil-menyn" tryck på jumpknappen eller infoknappen eller vilken de nu är, står längst ner i displayen vilken du ska trycka för setup.

ANNONS
Götaplatsens Foto