Annons

Månadstävlingsfunktion för Fotoklubbar

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
När vi i fotoklubben genomför våra påseende månadstävlingar lämnar varje fotograf in sina bilder. Dessa skickas sedan till en jury, som betygsätter dem och sedan skickar tillbaks dem. Månadsmötet efter får man reda på vad man fått för poäng samt se de andras bidrag. Nu la vi ner vår Diatävling, och tog upp förslaget om en digital tävling istället. Dock fann några problem i detta, att först välja bilder, sedan bränna dem, maila dem eller lägga dem på ett usb-minne. Därefter skulle dem ges till tävlingsansvarig i klubben som sedan skulle lägga ihop alla och bränna ytterligare en skiva/usb-minne, och därefter lämna tillbaks alla skivor/usb-minnen till samtliga ägare. Därefter behöver han skicka lagringsmediumet till juryn, som sedan skickar tillbaks dem.

Då kom jag på, borde inte Fotosidan ha någon funktion för Fotoklubbarna där varje medlem laddar upp sina bidrag i månadens tävling. Därefter loggar juryn in, varpå han betygsätter dem, och sedan vid nästa månadsmöte loggar vi in och projicerar Fotosidan och tävlingen. Vore inte det en god idé?

Denna funktion kan man ju sedan använda till annat också, t.ex. istället för att använda forumet för månadens sportbild och liknande.

Inte alls fel och faktum är att det redan finns. :) Vi släppte det förra veckan. Dock har tävlingsfunktionen just nu bara en "röstningslogik" och det är att medlemmarna i gruppen röstar fram sina favoriter. Men vi har skissat på att tävlingsfunktionen är skall ha logiken "juryn sätter poäng". Det borde vi få till ganska snart.

Inte alls fel och faktum är att det redan finns. :) Vi släppte det förra veckan. Dock har tävlingsfunktionen just nu bara en "röstningslogik" och det är att medlemmarna i gruppen röstar fram sina favoriter. Men vi har skissat på att tävlingsfunktionen är skall ha logiken "juryn sätter poäng". Det borde vi få till ganska snart.

Nej men vad kul, jag gissade nästan att någon form av funktion fanns, men valde ändå att skriva då den kanske (precis som du säger) inte var fullt utvecklad efter vårt behov. Jag skall meddela klubben detta under nästa månadsmöte! :)

Mvh
André

ANNONS
Götaplatsens Foto