Annons

Mökrums kit?

Produkter
(logga in för att koppla)

sm7urw

Medlem
Hej!

Jag funderar på att testa på att framkalla lite på egen hand och undrar om någon har tips vad det gäller bra kompletta mörkrumskit som man kan köpa för att komma igång. Kompletta nybörjar-set. Har inte lyckats hitta något men tar gärna emot tips och förslag på vad och var man hittar detta.

http://www.korslind.com

Mvh Henke

KOlla av beg-annonser. I detta digitala tidervarv finns det mycket att finna på beg-marknaden. Även "kit" förekommer ganska ofta.

Vad du kan göra är att gå in på Photax hemsida och kolla deras startkit, läs in dig på vad du behöver och skumma sedan av begmarknaden.

Hittar du förstoringsapparater du inte känner till i annonserna så kan du gå in här igen och söka på namnen, du lär hitta en hel del.

Jag köpte min Durst M600 beg för ett par, tre år sedan, den är byggd -68, tar endast svartvitt men fungerar perfekt.

Vad beträffar själva framkallningen så är det ju en smalare sak, då behöver du bara en dosa, några flaskor och trattar samt ett mörkt rum för laddning. Där är det knappt värt att köpa beg, dosorna brukar inte kosta mycket.

Lycka till !

sm7urw skrev:
Hej!

Jag funderar på att testa på att framkalla lite på egen hand och undrar om någon har tips vad det gäller bra kompletta mörkrumskit som man kan köpa för att komma igång. Kompletta nybörjar-set. Har inte lyckats hitta något men tar gärna emot tips och förslag på vad och var man hittar detta.

http://www.korslind.com

Mvh Henke

Köp så mycket du kan begagnat.

Hör gärna av dig om du vill ha hjälp med en specifik annons. Men det finns ett par frågor du måste svara på innan du börjar leta.
Hur stora bilder vill du kunna göra?
Svartvitt/Färg/både och?
Hur mycket utrymme har du?
Är utrymmet permanent?
Kan du gå med i traktens fotoklubb och använda deras mörkrum? (Billigast).
Hur bra kvalité vill du ha? (OBS att kvalitén inte är direktrelaterat till priset idag.
Vill du kunna förställa apparaten?

ANNONS
Götaplatsens Foto