Annons

mörkrum - storformat - göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

frsk

Aktiv medlem
Hej!

Undrar om någon känner till något mörkrum med förstoringsapparat för storformat i Göteborg med omnejd, som det går att hyra in sig eller bli medlem i?

/ F.

Hej!
Kör en del polaroid 665. Med andra ord är negativen ca 8,5 x 10,8 cm.
Hälsningar
Fredrik

Hej

Hade en liten ide men den sprack.
Har 3 förstoringsapparater varav en Durst AC-800, trodde den kunde ta större, men max var 6x9, tyvärr.

Calle

Hej

Har beställt en ny scanner epson4990, och om jag fattar det rätt så går det i alla fall att läsa in dina negativ, om du nu har användning för det.
Får den först nästa vecka, är det av intresse så hör av dig.

Calle

Hej!

Ett stort tack för ditt erbjudande. Först och främst är jag dock ute efter ett vanligt mörkrum, men kontaktar dig kanske angående skanning senare?

Hälsningar
Fredrik

Jag kan inte hjälpa dig än, men jag kommer säkert sitta med storformat om inte allt för länge... den dagen lovar jag att kontakta dig.

Flytta till Uppsala! Här finns minst två klubbar som har apparater för 4x5" och en som har för 8-10x10".

Eller gå med i en fotoklubb i Götet med stor lokal och lobba för att man köper in en apparat som tar stora neg.

Lycka till!!!

Fortfarande ingen som känner till något om storformatsapparater i mörkrum i Göteborg?
/ F.

Min gamla fotoförening på Chalmers, CFFC, har en enorm Durst stående som knappt används. Jag har för mig att det är en Laborator 1000 och att det finns filmhållare upp till 9x12 till den, liksom kondensorlinser. Jag skall kolla med de nuvarande medlemmarna om de vill ha kvar den (jag vet att det pratats om att dumpa den).

Tyvärr lånar de bara ut mörkrummet till chalmerister pga administrationen runt omkring så isåfall får du lösa lokalfrågan på något annat sätt.

Oj, ja, det låter klart intressant. Lokal hyr jag redan tillsammans med några andra. Egentligen är det alltså bara apparaten som saknas. Hör gärna av dig angående detta.
Bästa, F.

Börjar känna mig tjatig. Men finns det någon som känner till ett mörkrum med storformatsförstoringsapparat som det är möjligt att hyra in sig i?
/ F.

ANNONS
Götaplatsens Foto