Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac: Återinstallera iLife från Leopard-skivan?

Produkter
(logga in för att koppla)

davidbicho

Aktiv medlem
Jag avinstallerade Garageband förrut för att frigöra utrymme på min Macbook Pro, men nu sitter jag här med en nyinköpt midiklaviatur och kan konstatera att jag inte lyckas återinstallera Garageband!? Argh...

När jag köpte Leopard så följde det inte med någon iLife-skiva, och som jag har förstått det ingår Garageband i iLife som alltså således måste ingå på Leopardskivan. Men jag kan inte hitta det någonstans även fast jag kört Pacifist och ögnat igenom varenda paket på hela skivan.

På skivan finns dock Optional Installs där man kan välja att återinstallera de olika Leopard-applikationerna, men inte iLife-grejjorna... Suck. Jag vill helst inte blåsa hela burken och installera allt från början, men det kanske är enda sättet för att komma åt Garageband?

davidbicho skrev:
När jag köpte Leopard så följde det inte med någon iLife-skiva, och som jag har förstått det ingår Garageband i iLife som alltså således måste ingå på Leopardskivan.
iLife ingår inte i Leopard (eller någon Mac OS X-version). Däremot ingår iLife när man köper en ny Mac, så du kan hitta iLife på den skiva som följde med när du köpte maskinen.

Aha. Relativt nyswitchad från windows-världen så jag har inte fått ihop hur allt hänger ihop ännu. :)

Hittar inte några skivor med separat iLife. De övriga installationsskivorna gnäller över att jag kör Leopard :).

davidbicho skrev:
Hittar inte några skivor med separat iLife. De övriga installationsskivorna gnäller över att jag kör Leopard :).
Det följer inte med någon separat skiva för iLife. När man köper en Mac följer det med en skiva med Mac OS X. Den skivan är inte samma som man köper lös i butik, utan dess innehåll är anpassat för den maskin den följde med. T.ex. ingår iLife och andra program.

Har du testat vad Pacifist tycker om att hämta bitar från en Tiger-skiva och installera under Leopard?

Göran Larsson skrev:
Har du testat vad Pacifist tycker om att hämta bitar från en Tiger-skiva och installera under Leopard? [/B]

Ah, det tänkte jag inte på. Så nu sitter jag i skrivande stund och installerar Garageband från Tiger-skivan via Pacifist! :)

Hoppas det funkar hela vägen, för si då är natten räddad!

ANNONS
Götaplatsens Foto