Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Macbook Air Classic - Något att ha?
- Trådstartare rogka566
- Start datum
Melker Humala
Aktiv medlem
Vad säger ni om en Macbook Air Classic? Alltså första varianten som kom 2008. Är den något att ha? Och vad bör man betala för en begagnad i så fall?
Nej det är inget att ha. Det sitter en 1.8" hårddisk med ATA interface som är i princip omöjligt att få tag i idag. Dessutom är den ganska trött.
M
rogka566
Aktiv medlem
defuncta
Aktiv medlem
Så vad behöver man då? Om jag nu vill gå över till Mac.
Kör på en PC jag köpte för 2 år sedan och som jag då betala 5900:- för. Den funkar bra fortfarande.
Åldras Mac snabbare?
Mac åldras inte snabbare, men de är bra mycket dyrare. Jag skulle säga att du behöver en Macbook pro om du ska redigera bilder med den. Eller någon stationär variant macmini, imac eller macpro.
Men sen beror de såklart också hur kräsen man är och hur stora bilder man arbetar med...
/ Christian
fratey
Aktiv medlem
Det skulle inte vara en uppgradering med den där macbooken. Det enda du betalar för då är för OS X.Så vad behöver man då? Om jag nu vill gå över till Mac.
Kör på en PC jag köpte för 2 år sedan och som jag då betala 5900:- för. Den funkar bra fortfarande.
Åldras Mac snabbare?
ErlandH
Aktiv medlem
Hur kan du veta det utan att veta vad det är för dator den ska ersätta? Det är inte så där jättestor skillnad i prestanda eller funktioner mellan en MacBook 5.2 och den nuvarande modellen.Det skulle inte vara en uppgradering med den där macbooken. Det enda du betalar för då är för OS X.
fratey
Aktiv medlem
Hur kan du veta det utan att veta vad det är för dator den ska ersätta? Det är inte så där jättestor skillnad i prestanda eller funktioner mellan en MacBook 5.2 och den nuvarande modellen.
Kör på en PC jag köpte för 2 år sedan och som jag då betala 5900:- för.
Om vi säger att Appletaxan ligger på 40%, så den där 10000kronorsdatorn kostade datorn egentligen 6000 kronor. Fast du förstår, jag kollade på bilden och såg den gamla modellen, du vet den som är över två år gammal, och associerade fel.