Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Machu Picchu

Produkter
(logga in för att koppla)

macrobild

Avslutat medlemskap
Hej
Befinner i sydamerika och fotograferar i 5 länder.
Vissa delar av Machu Picchu håller på att glida iväg ner för berget pga dålig dränering samt att för mycket folk besöker området.
Sannolikt kommer man begränsa antal besökare inom snar framtid.
Tyvärr regnar det mycket under denna årstid så även när jag besökte staden men här kan du se några bilder.
http://picasaweb.google.com/mikael.risedal/MachuPicchu080119?pli=1
Hälsningar från Mikael som i morgon drar vidare till Titicaca sjön.

Fina bilder!

Var rädd om Machu Picchu...
Ditt inlägg får mig att minnas tillbaka till julafton 2003, då vi vandrade i mål vid Machu Picchu. Även då regnade det och dimman låg för tät för att vi skulle kunna få se utsikten från solporten.

Dagbok från en Rosa Buss resa 2003:
Inkaleden dag 3-4 Julafton

Hej

Det är ett stort dillemma för Perus regering, ett av det största turistmålet i Sydamerika håller på att rämna enligt forskare som har följt rörelserna med satellit.
Kollade dina bilder som var mycket fina, hur orkade ni gå hela vägen?

Mikael

Vi gick ju i en stor grupp med bärare som kutade förbi oss med vår mat, gasflaskor, osv. Skam om vi inte skulle klara oss då vi bara behövde bära prylar för vårt personliga behov. Jag fotade mest med en Dimage 7Hi, så den packningen var ganska lätt då - värre idag. Vi hade en 70-åring med knäproblem som gick med hela sträckan, men det var kanske lite vågat...

Det kändes förstås att gå upp över 4000 m. Hur långt gick ni?

Titicaca var nästa för oss oxå. Glömmer inte att jag fick ett födelsedags-SMS mitt ute på sjön, det trodde man inte.

Vi gick ju i en stor grupp med bärare som kutade förbi oss med vår mat, gasflaskor, osv. Skam om vi inte skulle klara oss då vi bara behövde bära prylar för vårt personliga behov. Jag fotade mest med en Dimage 7Hi, så den packningen var ganska lätt då - värre idag. Vi hade en 70-åring med knäproblem som gick med hela sträckan, men det var kanske lite vågat...

Det kändes förstås att gå upp över 4000 m. Hur långt gick ni?

Titicaca var nästa för oss oxå. Glömmer inte att jag fick ett födelsedags-SMS mitt ute på sjön, det trodde man inte.

ANNONS
Götaplatsens Foto