Macodirect har alltid behandlat mig bra.
Har du handlat i november så är det väl bara att betala.
Om det inte passar dig så skulle du inte ha handlat.
Jag förstår nog inte problematiken.
Det är väl självklart att jag ska betala. Du missar poängen.
När man handlar via nätet får man först ett besked på sitt kontoutdrag som viar att köpet har genomförts, i det här fallet ett så kallat "direct debit". Detta besked kommer väldig kort efter köpet.
Pengarna dras dock inte från kontot förrän vid ett senare tillfälle. Normalt görs detta ett par dagar efter att varorna har levererats och säljaren har fått en bekräftelse från leveransföretaget att köpet är klart.
Mina varor levererades i mitten av november. Pengarna drogs i slutet av december.
Det har aldrig tidigare hänt att pengarna har dragits så långt senare. Inte ens i närheten.
Man kan hävda att jag har tjänat någon procent i räntor pga fördröjning. Man kan också hävda att jag har förlorat någon procent på grund av valutakurserna.
Sak samma. Poängen är att det är mycket ovanligt att pengar dras så lång tid efter köpet har genomförst. Det har aldrig hänt med Macodirect tidigare och jag har handlat där tiotalet gånger de senaste tre åren.
Så frågan kvarstår: Någon annan som fick en julchock från Macodirect i år?
Återkommer när jag har fått svar från deras support.