Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Magic Mouse

Produkter
(logga in för att koppla)

Cambo

Aktiv medlem
Då jag testade magic mouse började jag inse att den inte hade funktioner för förstoring/förminskning via scrollning, alltså det man vanligtvis gör med musens hjul. Rent ergonomiskt ett mästerverk men då den saknar en så viktig funktion är den kanske inte så lämplig för oss som bildbehandlar. Är det någon med samma erfarenhet men eventuellt löst problemet, kontakta Apple´s support för dom vet inte hur det ska lösas......

Då jag testade magic mouse började jag inse att den inte hade funktioner för förstoring/förminskning via scrollning, alltså det man vanligtvis gör med musens hjul. Rent ergonomiskt ett mästerverk men då den saknar en så viktig funktion är den kanske inte så lämplig för oss som bildbehandlar. Är det någon med samma erfarenhet men eventuellt löst problemet, kontakta Apple´s support för dom vet inte hur det ska lösas......

Jag skickade iväg frågan till min Apple-kontakt och fick svaret att "zoomningen" (Ctrl + scroll) zoomar hela skärmen och är mer en handikapp-funktion än något annat.

Det snabbaste sättet enligt mig är att trycka cmd+ eller cmd- när man vill förstora eller förminska bilden i PS. Men allt är en vanesak förstås.

Personligen har jag inte använt mus över huvudtaget de senaste 15 åren då jag tycker pennan (Wacom Intous) är det absolut bästa redskapet. Det kräver förstås en inkörningsperiod, men efter det är man fast :)

Är inte zoom in/ut satt via en gesture nuförtiden? Så fungerar det på Macbook:en, dvs att du med ett par fingrar på styrplattan zoomar in och ut - läste någonstans att den nya Magic Mouse;en hade samma funktion (men har inte testat själv).

avklarat

Jag tror att Mats har svarat på min fråga. Men ibland blir man förförd av reklamen och gör förhastade inköp. Nu får jag ju returnera den och får pengarna tillbaks.

ANNONS