Annons

Magnetkabel för överföring?

Produkter
(logga in för att koppla)

CrazySpikes

Aktiv medlem
Tacksam för alla svar. Jag får se hur vi gör. Blir ju 3 nya kameror som behöver investeras så måste vara säker på att det val vi gör genererar mer statistik åt företaget. Lutar åt wifi hållet om vi ska slippa krångla med sladd. Frågan är bara vilken kamera vi kan inhandla :p
 

PMD

Aktiv medlem
Det är inte uppenbart att du behöver en ny kamera. Om du är nöjd med bildkvaliteten från mobilen så kan du antagligen fortsätta att använda den om den har WiFi, vilket den förmodligen har om den inte är uråldrig.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Tacksam för alla svar. Jag får se hur vi gör. Blir ju 3 nya kameror som behöver investeras så måste vara säker på att det val vi gör genererar mer statistik åt företaget. Lutar åt wifi hållet om vi ska slippa krångla med sladd. Frågan är bara vilken kamera vi kan inhandla :p
Det nämndes proffskamera för sportfotografer tidigare i tråden. Tre sådana med med objektiv och du är uppe i 300 000.

Om du tittar tio år bakåt i tiden och köper begagnat hamnar du på 30 000 - 50 000 för fungerande prylar.

Jag tror att det istället finns smidig trådlös lösning för mobiltelefoner som bör funka för er. Om OneDrive är för långsamt kanske ni kör onödigt stora bildfiler. Kolla om bildstorleken går att ställa om i telefonen.
Det borde finnas fler i världen som har exakt samma sorts behov som ni, och det borde alltså finnas fiffiga appar att ladda ner.

Nu säger jag inte att ni ska använda Instagram, men bara som exempel så tar det inga 40 sekunder från tagen bild till publicerad i den appen.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
De kamerorna brukar också ha möjlighet att lägga till ett röstmemo till bilderna vilket verkar kunna vara användbart för dig.
iPhone har länge haft dikteringsfunktion så att man kan prata in ett SMS (exempelvis).
Den funktionen borde någon apputvecklare ha nyttjat för att direkt få texter till bild man tar.

Alla bilskrotar i världen har väl exakt samma behov i det hänseendet som skroten i denna tråd. Och auktionsfirmor. Och loppisar. Och ….

Det måste finnas en app där ute som är tänkt för ändamålet. Jag blir sugen att börja leta själv 🤓
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
En möjlig lösning är ju faktiskt SMS eller whatsapp. Ta bild, skriv texten, skicka iväg.

Med en sms- eller whatsapp klient på datorn får du alla bilder och texter i turordning för att lägga upp i ett system.

(I väntan på en mer industriellt anpassad lösning)
 
ANNONS