Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Makroconverter

Produkter
(logga in för att koppla)

rovhoret

Medlem
Tja!

Jag har tittat lite på om det finns någon möjlighet att sätta på en converter på ett 50mm 1,8 eller ef-s 135mm för att få bättre närgräns, men jag har inte hittat något.

Är det nån som har tips?

Det finns ett gäng olika att välja ibland, sök efter närbildslinser eller makrolinser.

Jag har själv en Raynox DCR-25O som jag använder med min 50mm 1.8 II.
Mina 3 ögon bilder är tagna med denna kombination, dom är inte croppade så det ger en bra bild av hur det blir. Bilden på Ballongblomman är däremot ganska rejält croppad, men även den är tagen med samma kombination.

Lycka till.

*Edit* Glömde ju helt av Mellanringar.. dom kortar ner närgränsen dom också och det helt utan att bildkvaliteten tar skada, med försättslinser tappar man lite bildkvalitet.

Senast ändrad:
Tack för tipset!

kollade runt lite på bilder tagna med denna monterad och det ser riktigt nice ut, dessutom så känns 500:- som ett klipp :).

ANNONS
Götaplatsens Foto